אמהות בבני ברק חוששות: "סביב בית הספר שוהים עשרות ערבים"

אמהות לתלמידות בית הספר ויז'ניץ בבני ברק, פנו במכתב לראש העיר, בו הן מביעות את חששן מפני העבודה שבסמוך לביה"ס שוהים עשרות ערבים במהלך שעות היממה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השביל המוביל לביה"ס סמוך לאתר הבניה (צילום: כיכר השבת)

הפיגוע הקשה שהתרחש אמש (שלישי) בירושלים בו נכנסו ללא קושי מרצחים ערביים לתוככי בית כנסת בשכונה חרדית וטבחו במתפללים, גורם לחששות גדולים במגזר החרדי בכל רחבי הארץ.

בעקבות הפיגוע, התארגנה יוזמה מקומית בבני ברק של הורי תלמידות בית הספר ויז'ניץ השוכן בפאתי רחוב עזרא, באזור בו נבנים קומפלסים של בניינים, מה שגורם להימצאותם של בני מיעוטים במקום במשך כל שעות היממה.

ההורים, כתבו מכתב חריף המיועד אל ראש העיר חנוך זייברט בדרישה להגביר את האבטחה באזור.

"אנו אמהות השכנות לבית הספר ויזניץ ברחוב עזרא, דואגות וחוששות מזה זמן רב”, כותבות הורי התלמידות, "מהמצב שבו סביב בית הספר שוהים עשרות ערבים, שבכל בוקר מגיעים לכאן בשעה חמש וחצי בבוקר, בקולות ובקללות מתלהמות רצחניות”.

"אנו פונים במכתב זה לכבוד ראש העיר הרב זייברט, לטפל בעניין בדחיפות המירבית", מוסיפות האמהות, "ודורשים: לתגבר את השמירה בהוספת מאבטחים חמושים, להציב על גדרי בית הספר אמצעים אלקטרוניים למעקב”.

ההורים מאיימים ומודיעים כי באם בקשתם לא תיענה בהקדם הרי שהם ייאלצו להשאיר את הבנות בבית היות והמקום הוא בגדר מקום סכנה.

אחד ההורים אומר בשיחה ל"כיכר השבת" כי "תחושה של הסכמה מלווה את המשפחות במשך השנה האחרונה כאשר הפועלים הערבים מגיעים בכל בוקר בצעקות וקללות תוך רעש והצקות לילדות העוברות בשביל הצר”.

"כעת לאור הפיגוע הקשה הבנו שיש צורך לעשות מעשה לפני שחלילה יהיה מאוחר מידי. אנו קוראים לראש העיר להציב שמירה מספקת באזור זאת בכדי למנוע את האסון הבא. עדיף להתעורר עכשיו מאשר מצב בו חלילה יהיה מאוחר מידי", אומרים ההורים.

מזכיר עיריית בני ברק ודוברה, אברהם טננבוים, אומר ל"כיכר השבת" בתגובה: "אנו מבינים לפנייתם של הורי הבנות בבית-הספר, וכבר הבוקר, לפני תחילת הלימודים היו באזור סיורים של השיטור העירוני ונבדקו תעודות ורישיונות שהיה של בני מיעוטים, וכל זאת בתיאום ובשיתוף משטרת מרחב דן.

"אין ספק, שבנוסף לסיורים כאלו שימשיכו להתבצע בסביבה זו, ובמקומות אחרים שיש צורך בתגבור הסיורים, יש לתגבר את האבטחה במקומות ספציפיים, ולמטרה זו ישולבו גם קציני הביטחון של העירייה.

"אך שוב, כיוון שהקבטי"ם פועלים כאחראים לאזורים, הם לא יוכלו לשבת במקומות אלו ימים שלמים, ובעקבות זאת, פנה הרב חנוך זייברט, ראש העיר להנהלת מרכז השלטון המקומי, שכיוון שבוודאי ישנן בעיות מסוג זה ברשויות מקומיות רבות, שתצא פניה גם ממרכז השלטון המקומי למשרד החינוך, המממן את האבטחה במוסדות החינוך ברחבי הארץ, שלפחות, בתקופה זו ימצא, מתוך תקציב של מליארדי שקלים, גם מימון של עשרות מליוני שקלים להגברת האבטחה ברשויות המקומיות, כדי לענות גם על הצרכים עצמם, וגם להרגעת ההורים, שגם היא משימה חיונית ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר