"קהילת בני תורה"

הרב רובין: לא היה אצלנו חזן מהפלג הירושלמי שפוטר

אחד ממגידי השיעור בירושלים טען כי חזן מהפלג הירושלמי פוטר ע"י קהילת בני תורה ואמר: "בבית הכנסת יישפך דם". אלא שרב הקהילה הרב רובין מכחיש זאת מכל וכל (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

שבוע לאחר הטבח בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, שבו נרצחו ארבעה מתפללים ושוטר, חברי הקהילה מתקשים לעכל את שאירע ומנסים להתמודד עם האובדן הקשה.

ככל שהזמן נוקף נחשפים סיפורים מפעימים על הנרצחים הקדושים וגם אודות הקהילה בה התפללו. אחד הסיפורים נחשף השבוע במהלך שיעור דף היומי אותו מסר אחד ממגידי השיעור בירושלים.

על פי דבריו, ראשי בית הכנסת פיטרו את אחד החזנים הקבועים של הימים הנוראים שנמנה על הפלג הירושלמי. אותו חזן, כך לפי דברי הרב, השיב להם כי בעקבות מה שעשו, "בבית הכנסת יישפך דם".

בשיחה עם "כיכר השבת", הרב יצחק רובין, רב קהילת 'בני תורה', מכחיש זאת באופן גורף: "לא היה אצלנו אף פעם מתפלל כזה. לא היה אצלנו אף פעם חזן כזה. החזנים שלנו קבועים כבר הרבה שנים".

"אצלנו בבית הכנסת יש מרקם מאוד עדין, גם אנשים השייכים לתנועה הזאת וגם לתנועה האחרת", טוען הרב, "כולם חיים בשלום והשקט בבטח".

הרב אומר עוד כי בבית הכנסת ישנם אנשים בעלי תפקיד הקשורים לפלג הירושלמי. "הגבאי הראשי אצלנו הוא מאנשי ומתלמידי הרב אוירבך והוא נשאר גבאי ובעל תפילה. אין ולא נשמעה מילה אחת בנושא הזה. לא היו דברים מעולם".

באשר למצבה של הקהילה לאחר הטבח הנורא, אומר הרב רובין כי אנשי הקהילה מתקשים לחזור לשגרה. "מאותו מקום שהתרחשו ניסים ומתברר שכמו שהחזון איש היה אומר ש'לא מטוסים נופלים אלא אנשים נופלים' האמירה הזאת שלכל כדור יש כתובת היא אמירה יהודית היא לא אמירה חילונית".

באשר להתמודדות אנשי הקהילה הוא אומר כי "המבוגרים קיבלו שיחות חיזוק והתעוררות. באשר לילדים יגיעו אנשי מקצוע לבתי הספר וידריכו את מורות והמורים וכן ארגנו כנס להורים והם מקבלים את ההדרכה והכלים להתמודד".

ככל שהשיחה מתארכת, מספר הרב סיפורי ניסים שהתרחשו בזמן הפיגוע. "המחבלים ירו ברב יהושע ברן ארבעה כדורים ולא יצא אף לא כדור אחד, זה אומר שיש מנהיג לעולם והוא יודע מתי כן ומתי לא ולמי כן ולמי לא".

"כל פעם שהגעתי לניחום אבלים", מספר הרב, "שמעתי והכרתי דברים חדשים שלא ידעתי קודם על מעלת ההרוגים והמיוחדות שבהם".

"אני שומע תגובות מכל רחבי הקשת. חילונים שממש הרגישו קידוש השם מכל ההתנהלות, מזה שהלכנו לשוטר הדרוזי וזה שהם הגיעו לביקור גומלין. מזה שלא פיטרנו את המנקה הערבי הקבוע, אמרנו לו שיישאר וכל הדברים האלה הביאו שהתורה אומרת לנו לא להתנקם ולא לעשות דברים שאינם שקולים אלא לעשות זאת בדרך של צדק ומשפט", מוסיף הרב רובין.

לסיום, אומר הרב רובין כי "אנשים צריכים להרגיש שהקדוש ברוך הוא נמצא בינינו. אנשים צריכים להרגיש שהקדוש ברוך הוא לא נמצא בשמיים ואנחנו בארץ ולכן אנחנו נפגשים לפעמים אלא בכל צעד ובכל שעה הקדוש ברוך הוא נמצא. הוא נמצא כשהוא מחליט שהוא צריך לקחת אנשים על קידוש השם . הוא נמצא כשהוא מחליט שיש אנשים שהם לא בכלל הגזירה הזאת והוא מציל אותם והוא נמצא איתנו תמיד וכך צריך להרגיש וממילא המהות של החיים משתנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר