חשיפה

מגעים ראשוניים: איחוד בין ש"ס ו'דגל' לריצה משותפת

לראשונה מאז הקמת ש"ס, בימים האחרונים מתנהלים מגעים ראשוניים לבדיקת האפשרות לריצה משותפת של שתי המפלגות - ש"ס ו'דגל התורה' בבחירות הבאות - כך נודע ל"כיכר השבת". ח"כ משה גפני מכחיש ובלשכת דרעי פעלו בדרך לא ראויה ופנו להכחיש את הדברים בטרם פורסמו דרך עיתונאי אחר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אחדות? אריה דרעי ומשה גפני (צילום ארכיון: פלאש 90)

חשיפה: לראשונה מאז התפצלו תנועות ש"ס ו'דגל התורה' בעת הקמת ש"ס, בימים האחרונים מתנהלים מגעים ראשוניים לבדיקת האפשרות לריצה משותפת של שתי המפלגות החרדיות לקראת הבחירות הבאות - כך נודע ל"כיכר השבת".

המגעים הראשוניים החלו בעקבות החשש הקיים בשתי המפלגות מפני אופוזיציה הפנימית שעלולה לחבל בתוצאות הבחירות הצפויות.

בש"ס רואים בחשש את הסקרים האחרונים שמעניקים לתנועה כשבעה מנדטים, ומנגד ב'דגל התורה' מתמודדים עם איום הפלג הירושלמי שבבחירות לרשויות המקומיות רצו בנפרד וגרפו אלפי קולות.

בעקבות כך כאמור, החלו בימים האחרונים שיחות גישוש ראשוניות בכדי לבדוק את האפשרות ששתי המפלגות ירוצו יחד בבחירות הבאות.

מטבע הדברים, ומאחר ומדובר במגעים ראשוניים בלבד, עדיין לא ברור האם המהלך הדרמטי יבשיל ויצא אל הפועל או שהתנגדויות כאלו ואחרות יביאו להכשלתו.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הכחיש כי האפשרות עומדת עתה על הפרק. ובלשכתו של יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, אליה פנה "כיכר השבת" בכדי לקבל תגובה על המגעים, סירבו להגיב.

עם זאת, מאחר ובלשכת דרעי חששו מפרסום הדברים, פעלו אנשיו של דרעי בדרך לא ראויה ולא אתית ומיהרו להוציא הכחשה לדברים בטרם פורסמו דרך עיתונאי אחר.

יצוין כי גם הגאון רבי ראובן אלבז, מבכירי הרבנים הספרדים, רמז לאחרונה בראיונות לכלי התקשורת על אחדות אפשרית ואמר כי: "אני חושב איך לאחד את עם ישראל, זה מה שאני חושב. לאחד את כולם באחדות שלימה, ואולי גם להתקרב לאגודת ישראל, להתקרב לדגל התורה, ואולי על ידי מגזרים שונים, כדי שלפחות יהיו בדעה אחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר