ראש ישיבת חברון שיבח את נגידי רוסיה: "העמידו תורה על תילה"

ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן שיבח את נגידי רוסיה שהגיעו לביקור מיוחד בישראל בשל גל אירועי הטרור. "זכיתם להעמיד תורה על תילה ברוסיה" אמר ראש הישיבה (חרדים,ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: פאבל ארשבסקי)

ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן, שיבח את נגידי רוסיה העורכים ביקור בישראל על רקע גל הפיגועים האחרון בארץ.

"אשריכם שזכיתם להעמיד תורה על תילה ברוסיה. כאן בישיבה מתחנכים לתורה ויראת שמים עשרות יוצאי מדינות חבר העמים שעושים לילות כימים בעמלה של תורה. רק כש'ואני זאת בריתי אותם אמר ה', רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך, לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך', נזכה ל'ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב'" אמר הגר"ד כהן. בראש משלחת רבני ונגידי רוסיה עומד הגאון רבי פנחס גולדשמידט, נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של מוסקבה.

המשלחת החלה את הביקור בתפילת שחרית במניין האברכים שבבית הכנסת בו אירע הטבח. לאחר התפילה ערכה הקהילה בראשות רב הקהילה הגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין קבלת פנים בהשתתפות מתפללי המנין וגבאי בית הכנסת והקהילה.

מהר נוף יצאה המשלחת לביקור בישיבת 'כנסת ישראל – חברון' שבגבעת מרדכי. שם קיבלו את פניהם ראשי הישיבה; הגאון רבי דוד כהן, הגאון רבי משה מרדכי אפשטיין, הגאון רבי יוסף חברוני ונציגות של תלמידי הישיבה יוצאי מדינות חבר העמים.

ראשי הישיבה אמרו לחברי המשלחת כי "קו ישיר עובר מביהכ"נ 'בני תורה' שם נטבחו יהודים עם טלית ותפילין בעת תפילתם לישיבת חברון אותה ישיבה שבה נטבחו בתלמודם עשרות תלמידים בעיר חברון. והיום – הודו לה' כי טוב גדלה הישיבה בתפארתה והיא נמצאת בשורה הראשונה של מקום תורה שהוא כור ההיתוך לאלפי תלמידי חכמים ובהם ראשי ישיבות והיושבים על מדין בכל רחבי העולם".

בביקור שערכו בכנסת נפגשו חברי המשלחת עם יו"ר הכנסת, מר יולי אדלשטיין. יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויו"ר הקואליציה, מר זאב אלקין ורבים מהחכי"ם ובהם משולם נהרי, ישראל אייכלר, מנחם אליעזר מוזס ועוד.

ח"כ אלקין אמר בפגישה כי 'אבו מאזן בניגוד לערפאת שעודד טרור ישירות, תומך בטרוריסטים העלובים ומעניק להם משכורות גבוהות כמו שמעניקה הרשות לשרי ממשלתה. אני מודע לכך שהממשלה אינה מפעילה את כל האמצעים ועושה דיי ואני פועל ונלחם בכמה מישורים על מנת שהממשלה תעשה את עבודתה גם בתחום החינוך. לא יעלה על הדעת שתכני החינוך במזרח ירושלים, לאזרחי ישראל הערבים, ייקבעו ע"י הפלשתינים, ובמישורים נוספים". יו"ר הכנסת והח"כים הודו לחברי המשלחת על ביקורם בישראל.

צילום: פאבל ארשבסקי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר