נגידת בנק ישראל קרנית פלוג מודאגת: "החרדים לא עובדים"

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג נשאה דברים בקמפוס החרדי בירושלים של הקריה האקדמית אונו. פלוג הביעה את דאגתה מהשיעור הנמוך של הגברים החרדים בשוק התעסוקה (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, נשאה היום (שני) דברים בקמפוס החרדי בירושלים של הקריה האקדמית אונו והביעה את דאגתה מהשיעור הנמוך של הגברים החרדים בשוק התעסוקה בישראל.

"שיעורי התעסוקה בישראל דומים לאלו של מדינות ה-OECD, ושיעור התעסוקה של הנשים החרדיות הוא מאוד דומה לממוצע הכללי" אמרה פלוג, "מנגד, שיעורי התעסוקה של גברים נמוכים במיוחד".

לדבריה, "על פני זמן, ניתן לראות עלייה חדה בתעסוקה אצל הנשים החרדיות, אולם לא ניתן להבחין במגמה כזו אצל הגברים החרדים. זוהי גם כמובן תוצאה של מגמות ההשכלה - שיעורי ההשכלה הגבוהה בקרב האוכלוסיה החרדית נמוכים במיוחד, ולא ניתן להבחין ברמה גבוהה יותר של בעלי תואר אקדמי בקרב הצעירים יותר - זוהי בהחלט תופעה מדאיגה".

פלוג הוסיפה, "ניתן לראות שבקרב הסטודנטים החרדים ישנה התמקדות במקצועות כגון מנהל עסקים ומשפטים - ואצל הנשים ישנה גם התמקדות במקצועות טיפוליים. לאורך זמן, איננו רואים גידול בשיעורי בעלי ההשכלה הגבוהה בקרב הגברים החרדים.

"אין ספק שהדרך להשתלב בצורה מוצלחת בשוק העבודה היא לרכוש השכלה אקדמית - ניתן לראות שבעלי התארים נהנים משיעורי תעסוקה גבוהים בהרבה, וגם רמות שכר גבוהות בהרבה, מאלו שאינם מחזיקים תואר כזה" אמרה פלוג.

הנגידה הציגה את צעדי המדיניות הנדרשים על מנת להגדיל את שיעורי ההשכלה והתעסוקה בקרב המגזר החרדי.

"חשוב שמערכת החינוך תספק תשתית שתסייע לרכוש השכלה גבוהה מאוחר יותר; יש להרחיב את מגוון תחומי ההשכלה הגבוהה כך שיסייעו להשתלבות נרחבת ומגוונת בשוק העבודה; חשוב להתאים את מערכת ההכשרה המקצועית לצרכי שוק העבודה, תוך התייחסות לאוכלוסיות שונות. ההשקעה בהכשרה המקצועית בישראל נמוכה יחסית, וחשוב להרחיב אותה בקרב כלל האוכלוסיה, לא רק במגזר החרדי; נדרשת הרחבת מדיניות פעילה בשוק העבודה: "Active labor market policy"; חשוב שהמעסיקים יהיו נכונים לקלוט עובדים מכל המגזרים והאוכלוסיות השונות. מעסיקים שיהיו פתוחים לקבל גם עובדים ממגזרים שהם פחות מכירים, ייהנו ממגוון גדול יותר של כח אדם שיעמוד לרשותם".

לדברי פלוג, "כלי המדיניות האלו יכולים לספק את ההזדמנות – בסופו של דבר, הפרט צריך לקחת אותה. לאור זאת, אני שמחה מאוד לומר את הדברים האלו כאן, מול קבוצה של סטודנטים שבחרו לרכוש השכלה אקדמית ולעשות את המאמץ הנדרש להשתלבות מוצלחת בשוק העבודה הישראלי".

מנכ"ל הקריה האקדמית אונו ירושלים, עו"ד משה שמעוני, קרא לנגידה ולבנק ישראל לפעול להגדלת המכסות להעסקת חרדים ולדאוג לשלבם בשוק העבודה.

"אנו עדים לעלייה במספר הסטודנטים החרדים באקדמיה וחשוב שהמדינה והמעסיקים ינקטו בצעדים מעשיים על מנת לפתוח את שערי שוק העבודה בקרב מגזר זה. כפי שאמרה הנגידה, 'עלייה בשילובם של חרדים במשק תביא לעליית פריון העבודה בישראל'" אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר