21 דיינים חדשים ייבחרו היום?

הוועדה למינוי דיינים צפויה להתכנס היום כדי לבחור שישה דיינים חדשים לבית הדין הגדול ועוד 15 דיינים לבתי הדין השונים בארץ. בשל מחלוקות ייתכן והוועדה לא תתכנס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ציפי לבני (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מינוי דיינים חדשים: הוועדה למינוי דיינים צפויה להתכנס היום, יום שלישי, בשעה 18:30 בירושלים בכדי לבחור שישה דיינים לבית הדין הגדול, 15 לבתי הדין האזוריים, אך מקורבים לוועדה אומרים כי ייתכן והוועדה לא תכונס בשל מחלוקות ברגע האחרון.

בשבוע שעבר הגיעו יו"ר ש"ס אריה דרעי ושרת המשפטים ציפי לבני להסכמה על דיל לפיו ימונו לבית הדין הגדול דינים המוסכמים בין הצדדים נמצאים הגאון רבי אליהו אברג'ל והגאון רבי יעקב זמיר שנתמך על ידי הגר"י יוסף. כמו כן ימונה גם הגאון רבי נחום שמואל גורטלר ימונה לבית הדין הגדול.

אך עם זאת בין הדיינים נמצא גם הר' אוריאל לביא מצפת, שעורר סערה כאשר חתם על גט שלא בנוכחות הבעל שהיה מחוסר הכרה במשך שנים, פסק דין אליו התנגדו רבים מגדולי ישראל.

כעת מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן מנגד באופן נחרץ למינויו לביא, וגורמים שעוסקים בנושא טוענים כי "מדובר בדיל יותר גרוע משל הרב עמאר והר' סתיו, מינוי של לביא לבית הדין הרנבי הגדול זה הנזק הכי גדול שיכול להיות".

עם זאת, ייתכן וכינוס הוועדה ידחה שוב בשל בקשות של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לערוך שינויים ברשימת הדיינים לבתי הדין האזוריים.

כמו כן לשכת עורכי הדין בקשו משרת המשפטים ציפי לבני לדחות את הכינוס וזה בשל כך שהם צפויים למנות חברים חדשים, שניים במספר, לוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר