פרקליטו של אורי לופליאנסקי: "בית המשפט היה קשוב"

עו"ד יאיר גולן, פרקליטו של אורי לופוליאנסקי, מספר ל"כיכר השבת" על הדיון הראשון בערעור שהוגש בעניין פרשת הולילנד ומספר כי יצאו מרוצים: "בית המשפט היה קשוב" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אורי לופוליאנסקי (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, החל אתמול (שני) את קרב חייו בערעור שהגיש לבית המשפטה עליון על גזר הדין שניתן נגדו בפרשת הולילנד בה הורשע יחד עם תשעה נאשמים.

פרקליטו של לופוליאנסקי, עו"ד יאיר גולן, אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי הם מרוצים מהדיון אתמול. "יצאנו מרוצים בשלב הזה. הערעור עדיין לא הסתיים ואנחנו לא יודעים מה השופטים יחליטו. לא שמענו את טיעוני המדינה קשה עדיין להתנבא מה יהיה".

עו"ד גולן הוסיף כי השופטים היו קשובים לאורך כל הדיון. "הטיעונים שלנו נשמעו והם מתייחסים לעצם ההרשעה שלו וכן לשאלת חומרת העונש שלטעמנו הוא בלתי סביר בעליל ויש לשנות אותו בצורה מהותית. הטיעון היה ארוך ויסודי, ההתרשמות היא שבית המשפט היה קשוב".

"אנחנו טענו טענות עובדתיות לגבי עצם ההרשעה כאשר לטענתנו לא הייתה הצדקה להרשיע את מרשי בעבירה של שוחד ולחלופין טענו לגבי חומרת העונש שהוא מוקצן ומופרז לחלוטין ואנחנו מקווים שבית המשפט יקבל את הטענות שלנו", הוסיף הפרקליט.

באשר לאשמה עצמה שבגינה נפסק כי לופוליאנסקי ייכנס לכלא, אומר הפרקליט כי "בעיקרון מוסכם על הכול שלופוליאנסקי לא קיבל אגורה לכיסו וכי כל הכספים היו לתרומות עבור ארגון 'יד שרה' באופן גלוי ובטקסים ותיעוד מלא".

הפרקליט טוען שלמרות שבמקרים מסוג זה ניתן להאשים ולהכניס לכלא, בכל זאת כאן מדובר בתיק שונה. "בעיקרון ניתן להרשיע גם כאשר הכספים ניתנים לעמותות שונות אבל לטעמנו לאור עובדות נוספות לא התקיימות עבירות לשוחד ובכל מקרה לחלופין העונש שהוטל עליו אינו ראוי". הוסיף הפרקליט.

פרקליטו של ראש העיר לשעבר ידרוש כי מרשו לא ירצה את עונשו מאחורי סורג ובריח וזאת במידה והערעור על ההרשעה לא יתקבל. במידה והערעור יתקבל לופליאנסקי כלל לא יכלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר