סגירת הסמינר באלעד: "משרד החינוך נגרר אחרי גורמים אינטרסנטים"

חבר מועצת עיריית אלעד, משה ברדוגו, תוקף את החלטת משרד החינוך לסגור את סמינר זלזניק האשכנזי, ומאשים כי ישנה מעורבות של גורמים אינטרסנטים שגררו את המשרד (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סמינר באלעד (צילום ארכיון: מדורת השבט אלעד)

לאחר ההחלטה הדרמטית של משרד החינוך לסגור את סמינר "זלזניק האשכנזי" שנפתח באלעד בתחילת השנה בשל טענות שונות על אפליה, בעיריית אלעד עולים להתקפה ומאשימים את משרד החינוך בקבלת החלטות בשל "פחד מעסקנים חזקים".

חבר מועצת עיריית אלעד, משה ברדוגו (יהדות התורה), אמר ל"כיכר השבת" כי "כל המהלכים שנעשו סביב הסמינר נעשו עד כה בשיתוף פעולה עם משרד החינוך תוך התייעצות עם גדולי ישראל ולכן החלטת משרד החינוך החד צדדית תמוהה בעיניי".

"בעיר אלעד ישנם שלושה סמינרים רק לציבור הספרדי ושני סמינרים אשכנזים שבהם לומדות יותר מ-40% ספרדיות ואין את זה באף עיר בארץ ולכן אני לא מבין מדוע משרד החינוך נגרר אחרי גורמים אינטרסנטים בעלי כוח שרובם אינם מתגוררים בעיר", תוהה ברדוגו וטוען כי "משרד החינוך נגרר אחרי אותם גורמים, מדובר באנשים חזקים שמשרד החינוך מפחד מהם".

מה הפתרון כעת לאותן תלמידות, שאלנו וברדוגו משיב: "אנחנו כרגע כעירייה אין לנו מה לעשות ולכן שמשרד החינוך שנקט באופן חד צדדי וסגר את הסמינר יואיל נא לסדר לאותן תלמידות סמינר אחר. אם משרד החינוך בחר לנקוט בצעד לבד אז שישבור את הראש לבד".

מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, מאיר שמעוני ציין בהחלטתו כי "ניסינו להעמיד את טובת כלל התלמידות באלעד לנגד עינינו תוך היצמדות למדיניות המאבק באפליה של המשרד, אבל לצערי, ישנם גורמים עסקניים בעיר שבחרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם ראש העירייה בהעדיפם את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות".

שמעוני פנה לייעוץ המשפטי של משרד החינוך וביקש כי יחלו לאלתר בהליכי הוצאת צו סגירת למוסד הבלתי חוקי. משמעות הצעד היא אי מתן תקציבים למוסד והעברת הטיפול בו לרשויות החוק.

במשרד החינוך בחרו שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר