המפסידים מפירוק הממשלה: 16 דיינים שהיו אמורים להתמנות היום

המפסידים העיקריים מפירוק הממשלה הם 16 הרבנים שהיו אמורים להתמנות כדיינים בבתי הדין בישראל, וכעת נאצלים לחכות למינויו של שר המשפטים הבא. גם הציבור נפגע (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(Yonatan Sindel/Flash90)

המפסידים הגדולים של הערב בעקבות ההכרזה על פירוק הממשלה הם 16 הרבנים שהיו אמורים להתמנות כדיינים, זאת לאחר שאחרי מאמצים רבים ושעות רבות של דיונים הצליחו שרת המשפטים ציפי לבני ואריה דרעי להגיע להסכמה באשר לזהות רוב החברים אשר היו אמורים להיות ממונים בהצבעה הערב.

לאחר דחיות חוזרות ונשנות, אמש אמורה הייתה להתקבל ההכרעה כשברגע האחרון נדחתה ישיבת הוועדה שתוכננה כאמור לאתמול זאת בשל חוסר הסכמה בין הצדדים ודרישת נציגי סיעת דגל התורה לפסול את מועמדותו של הרב אוריאל לביא בעקבות מעורבותו בפרשת הגט בצפת בניגוד לעמדת גדולי ישראל.

הנציגים טענו כי מי שהריץ את מועמדותו היו ארגוני נשים ופעילי שמאל שביקשו לקדם מועמד שנתמך על ידם. מקורביו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן את התנגדותם התקיפה למינוי בשל הסיבות האמורות.

ציפי לבני, הדיינים והציבור הפסידו בגלל פיטוריה (Miriam Alster/Flash90)

הערב, היה לכאורה הכל אמור להיות מסודר ומאושר באופן פורמאלי וחוקי, אלא שכעת ברגע האחרון שוב הכל התפוצץ זאת בשל פיטוריהם של שרי יש עתיד והתנועה ובראשם ציפי לבני שרת המשפטים מה שגרם לאי כינוס הוועדה ובפועל לכך שהדיינים שלאחר חודשים של הכנות כבר ראו את עצמם החל ממחר נושאים בתפקיד המכובד - לא נכנסים לתפקיד.

"מצער לראות שדווקא הרבנים אברג'יל, זמיר, איגרא היישריק, גלב, גרוסמן, וולר, לרנר, פריד, עובדיה, יעקובוביץ, שרעבי, כץ, לוי ואבידר הם אלו שיצאו בסופו של יום המפסידים העיקריים מפיטוריה של השרה לבני", אומרים המקורבים שהשקיעו בחודשים האחרונים אין ספור שעות על מנת לקדם את מועמדיהם וברגע האחרון, קצת לפני האישור הסופי המיוחל, גילו כי איחרו את המועד וייאלצו להמתין לשר המשפטים הבא שימונה אחרי הבחירות הבאות.

מלבד הדיינים, נפגע נוסף מפירוק הממשלה הוא הציבור, שהוספת דיינים חדשים למערך בתי הדין בישראל היה עשוי להקל על העומסים בבתי הדין. גם הציבור ככל הנראה ייאלץ להמתין לממשלה הבאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר