נסגר התיק נגד הרב יאשיהו פינטו בפרשת "חזון ישעיה": "בשורה"

פרקליטת מחוז ירושלים הודיעה על סגירת תיק החקירה כנגד הרב יאשיהו פינטו בפרשת 'חזון ישעיה'. מקורבי הרב: "על מדינת ישראל לבקש סליחה ומחילה מהרב פינטו והקהילה" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו, ארכיון (צילום: שובה ישראל)

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה הצהריים (שני) על סגירת התיק כנגד האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בעניין פרשת עמותת חזון ישעיה. בהודעה נאמר כי למרות שנחקר בעניין, לא הוזמן לשימוע והתיק נגד הרב נסגר ללא קשר לעסקת הטיעון שנחתמה עמו.

האשמה הראשונית של המדינה כנגד הרב פינטו הייתה כי ניסה לשחד קצין במשטרה בכדי שזה ימנע את החקירה נגד הרב ורעייתו בעניין חזון ישעיהו. מקורבים לרב פינטו אמרו כי כעת מתברר שגרסת הרב מקבלת חיזוק משמעותי, וכי לא הייתה לו שום כוונה לשחד את תת ניצב אפרים ברכה ומדובר היה בתמיכה שניתנה לו על פני שנים, מאחר והשתייך לבני הקהילה.

הרב פינטו, על פי הודעת הפרקליטות, לא נאשם באף סעיף אישום כלשהו, לכן סביר להניח שלא הייתה לו סיבה לטייח חקירה כלשהי. "השאלה שמתעוררת כעת היא איך הדבר ישפיע על האישום נגד ברכה, לאחר שהתברר באופן הברור ביותר, שלרב לא הייתה שום תשתית שהצריכה אותו לבקש סיוע כלשהו מקצין המשטרה".

"היום מתברר עוד שלמרות הניסיון של המשטרה להדביק את עמותת חזון ישעיהו למוסדותיו של הרב פינטו, כעת זה כבר מופיע שחור על גבי לבן שכל הקשר בין הרב לעמותה היה שהעומד בראשה התקשט בשמו של הרב כנשיא כבוד ושהרב סייע לעמותה לגייס כספים עבור ניצולי שואה כשם שמסייע לארגונים יהודים רבים".

בקהילת "שובה ישראל" מסרו בתגובה: "הודעת פרקליטות מחוז ירושלים מהיום כי החליטה לסגור, מחוסר ראיות, את התיק כנגד המנהיג הרוחני הרב יאשיהו פינטו, בפרשת "חזון ישעיה", קובעת באופן ברור ונחרץ כי מלכתחילה לא נפל כל רבב בהתנהלותם של הקהילה, הרב וחסידיו".

"קהילת "שובה ישראל" פועלת לפי כל כללי המינהל התקין מאז היווסדה. כעת הכל יודעים זאת שכל ההסתה נגד הקהילה, מקורה בזדון לב וברצון לפגוע שמה הטוב".

"חסידי הרב, אשר קיבלו את הבשורה, טוענים כי על מדינת ישראל לבקש סליחה ומחילה מהרב פינטו, ומהקהילה עצמה, על מסכת ההכפשות, ההשמצות והעלילות שהיום התברר שאין מאחוריהם דבר והכל היה גיבוב של שקרים והמצאות.
לצערה של קהילת ״שובה ישראל״, עינוי הדין בפרשה זו גרם להידרדרות נוספת בבריאותה של הרבנית רבקה דבורה והאחריות לכך מוטלת על הגורמים שהפריכו טענות שווא כנגד הרב מבלי שבדקו וחקרו לעומקם של דברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר