דייני 'העדה החרדית' מחזקים את דייני ישראל

חברי בד"צ "העדה החרדית" מפרסמים מכתב מחאה נגד התערבות בית המשפט בענין הוצאת כתב סירוב ומזחקים את ידי הדיינים: "אל להם להתיירא מחפד השלטונות". המכתב (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

חברי בד"צ "העדה החרדית" מפרסמים הבוקר (חמישי) בעיתון 'המבשר' מכתב מחאה נגד התערבות בית המשפט על שהוציאו מכתב סירוב נגד אישה שסירבה להגיע לדיון בבית הדין.

במכתב שכותרתו "מחאה גדולה ודעת תורה על התערבות בית המשפט בענייני הלכה ודיני תורה", נכתב: "נתפרסם שבי"ד בישראל עומדים למשפט על ידי השלטונות ובתי המשפט שלהם, על שהוציאו כתב סירוב נגד מסרבת לדין תורה".

"אנו מוחים על כך בכל תוקף נגד התערבות שופטים בדיני התורה, וכבר נפסק בשולחן ערוך שכל בית דין קבוע בישראל שמזמין לדין תורה חייבים להופיע כדין ומי שאינו מופיע דינו כמסרב לדין תור, וכן מי שאינו מציית לדין תורה מנדין אותו", כותבים חברי הבד"צ.

הרבנים ביקשו לחזק את ידם של הדיינים: "אנו מחזקים את ידיהם של דייני ישראל המתנהגים כהלכה ודנים לפי דיני השולחן ערוך בין איש ובין רעהו. ואל להם להתיירא מלעג השאננים ופחד השלטונות".

בסוף מכתבם הבהירו הרבנים כי "חס להם לזרע ישראל שילכו לדון בערכאות אשר הוא כמרים יד בתורת משה, וכי יהיה להם דבר יבואו לדון בדיו תורה ושולחן ערוך".

יצוין כי מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר צירף את חתימתו למכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר