תיעוד בלעדי: התפרצו לכלא 6 וערכו "מלווה מלכה" מחאתית

בחורי ישיבות ואברכים מ"העדה החרדית" שהגיעו למחות על מעצר העריק דוד קרויס התפרצו לכלא 6 וערכו במקום סעודת מלווה מלכה מחאתית - הכי קרוב שניתן למקום שהותו של העציר ששוחרר הבוקר. תיעוד בלעדי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מכלא 6 לגאב"ד: בשעות הצהריים (ראשון), הגיע העציר הבחור דוד נח קרויס, בנו של קמב"ץ העדה החרדית יואליש קרויס, אל ביתו של גאב"ד העדה הגאון רבי יצחק טוביה וייס לאחר ששוחרר מכלא 6.

קרויס התקבל בכבוד רב כשהגאב"ד מחזק ומעודד את רוחו. "אשריך שנתפסת על דברי תורה" אמר הגרי"ט וייס לבחור הנרגש.

בתוך כך, במוצאי השבת האחרונה פרצו מפגינים לתוככי כלא 6 על מנת לחזק את העציר וקיימו סעודת 'מלווה מלכה' ב'חדר הקבלה' של הכלא - במקום הכי קרוב למקום שהותו של קרויס, שם שרו ניגוני התעוררות וחיזוק.

מעורבים במאבק למען אי התייצבות טוענים כי גורמים שונים הבטיחו לקרויס עם צאתו מהכלא, כי אם יתייצב בלשכת הגיוס בצורה כזו או אחרת לאחר שחרורו, יקבל פטור משירות צבאי. לטענתם, "הוא הודיע כי הוא נחוש שלא לעמוד איתם כלל במשא ומתן, ולא לשתף פעולה אפילו כמלא נימה עם הגזירה הנוראה, אפילו למטרת 'פטור'".

ב"וועדה להצלת עולם התורה" מסרו: "ברוך ד', קיבלו שלטונות המדינה והצבא שוב 'שיעור ברור' בהבנת הציבור החרדי: בני הישיבות אינם נרתעים מאיומי הצבא השונים, ולא סנקציות פליליות ולא כלכליות כמו פיתויים שונים, ירתיעו את בני התורה מלעמוד על המשמר ולהמשיך להיאבק בגזירת הגיוס הנוראה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר