תיעוד

מאות בהלווית הקדוש יואב חטב הי"ד שנרצח בצרפת

מאות בני אדם ליוו הבוקר למנוחות את יואב חטב הי"ד, אחד מארבעת הנרצחים בפיגוע במרכול "היפר-כשר" בפריז, שיצאה מישיבת "כסא רחמים" בבני ברק. הגאון הרב מאיר מזוז, מנהיג מפלגת 'העם איתנו' וראש הישיבה נשא דברי הספד ואמר: "הטרוריסטים הם חלאת המין האנושי". צפו בתיעוד (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונות: Ben Kelmer/Flash90)

מאות בני אדם ליוו הבוקר (שלישי) למנוחות את יואב חטב הי"ד, אחד מארבעת הנרצחים בפיגוע במרכול "היפר-כשר" בפריז, שיצאה מישיבת "כסא רחמים" ברחוב עוזיאל בבני ברק, לבקשת משפחתו.

ראש הישיבה ומנהיג מפלגת "העם איתמו", הגאון רבי מאיר מזוז, נשא דברי הספד ואמר כי "הטרוריסטים הם חלאת המין האנושי, אבל הקדושים לא נפלו לשווא. מיד אחרי השואה קמה המדינה. הקדושים יתפללו לכל עם ישראל ויודיעו לעולם כולו שאין מקום בעולם שהוא מפלט לעם ישראל. הטרור מכה באמריקה, באנגליה, באוקראינה ועכשיו בצרפת".

הרב הוסיף כי "אין מקום בטוח בעולם. אילו היו גודעים את הטרור באיבו לא היינו מגיעים לזה. השבוע נזכרו באיחור ועשו עצרת מיליונים. כולם צריכים להתאחד ולבוא לארץ ישראל".

הרב מזוז ציין לשבח את המוסלמי שהחביא את בני הערובה בחדר הקירור ואמר: "הוא מחסידי אומות העולם, ויש לו חלק בעולם הבא".

יו"ר מפלגת 'יחד - העם איתנו', ח"כ אלי ישי, נשא גם הוא דברי הספד ואמר כי "הקדושים יואב, פרנסואה, פיליפ ויוהאן ביקשו לרכוש אוכל לכבד את השבת. אבל אז בא המחבל הנתעב, טרוריסט שבא לרצוח יהודים באשר הם יהודים, ונטל את חייהם באכזריות".

"במדרש כתוב שלקב"ה יש בגד מיוחד שספוג בדמם של צדיקים שנהרגו על קידוש ה' וביום הדין הוא לובש אותו כדי ללמד זכות על ישראל. אותם קדושי עליון, המדרש אומר, שהם לא רק תחת כיסא הכבוד אלא מול כיסא הכבוד", המשיך ישי, "הכאב של המשפחות היקרות עצום. אבל נשמת הקדושים גבוהה כל כך שאי אפשר לתאר. אתם זוכים להיטמן בעפרה של ארץ הקודש אליה השתוקקו אבותינו אלפי שנים. התפללו לאבינו שבשמיים שיאמר לצרותינו די".

המלווים ליוו את המנוח הי"ד מהיכל הישיבה ועד לכניסה לעיר, משם יצא האמבולנס ובו מיטת הנרצח בליווי ניידת משטרה של אגף התנועה אל עבר העיר ירושלים - שם בשעה 12:00 ייערך מסע הלוויה הממלכתי לארבעת הנרצחים.

יצוין כי בניגוד למודעות שפורסמו מראש מטעם הישיבה, ובה שמותיהם של ארבעת הנרצחים כמו גם של המספידים שיישאו דברים, בהלוויה שיצאה מהישיבה לא הובאו מיטותיהם של כל ארבעת הנרצחים אלא רק של הנרצח יוסף חטב הי"ד. המודעה, גררה לא מעט ביקורת על מה שנראה כניסיון להרוויח הון פוליטי על גבם של הקדושים הי"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר