גם הערב: תגרה על עמוד התפילה בפוניבז'

כמידי ערב בשבוע האחרון, פרץ עימות על עמוד התפילה בהיכל ישיבת פוניבז'. לאחר שחפצים התעופפו באוויר, נערכו במקום שני מניינים של מעריב של פלגי 'המחבלים' ו'השונאים' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מהומות בפוניבז', ארכיון (באדיבות המצלם)

כמידי ערב בימים האחרונים, שוב התפתחה מהומה בין פלגי "המחבלים" ו"השונאים" על השליטה בעמוד התפילה בישיבת פוניבז'. גם היום התגרה שהחלה בהחלפת כינויים מילוליים בתפתחה לאלימה ותוך מספר דקות התעופפו סטנדרים בבית המדרש.

בקרב, ששב כאמור לאחרונה לגבעה ועוסק סביב שאלת השליטה בעמוד התפילה, ניצח היום פלג "המחבלים" שהצליח לקיים את התפילה בתוך בית המדרש המפולג לשניים. העימות התחדש יממה לאחר שיחתו של מנהיג פלג "המחבלים" הגאון רבי שמואל מרקוביץ בו קרא להם להתחזק בלימוד.

מהומות בפוניבז', ארכיון (באדיבות המצלם)

כזכור, שלושת בחורי פוניבז' נעצרו בליל יום חמישי בעקבות האלימות בישיבה יחד עם כשלושים בחורים נוספים, כאשר מתוך השלושים רק שלושה התבררו כעריקים, מה שגרם למבוכה לא מועטה לפלג המחבלים בישיבה שדוגל באי התייצבות בלשכות הגיוס והתברר כי מרבית בחורי הפלג מתייצבים.

במעמד קבלת שבת, אמר הגר"ש מרקוביץ' כי "הבנים שלנו נמצאים עכשיו בבית הכלא, והסיבה היא על קידוש השם - על כך שהכריזו במסירות נפש שהם ימשיכו ללמוד תורה, ועולם התורה ימשיך ללמוד תורה, בלי שום הגבלה - בלי מכסות ובלי יעדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר