רגע לפני החתונה התגלה: החתן - נשוי

חרדי בוגר ישיבה ליטאית מוכרת, ניסה להתחתן עם אישה נוספת בעודו נשוי לאחרת תוך שהוא משקר כי כבר גירש אותה. ברגע האחרון הוא נתפס בשקריו ונאלץ לתת גט תוך שעה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לסיפור הזה לא ציפו במועצה הדתית בעיר החרדית ביתר עילית: גבר חרדי שלמד בישיבה ליטאית מוכרת ומתגורר בעיר, ניסה להתחתן עם אישה נוספת בעודו נשוי לאחרת תוך שהוא משקר כי כבר גירש אותה. ברגע האחרון הוא נתפס בשקריו.

האירוע התרחש ביום שלישי האחרון בשעות הצהריים, כאשר למנהל מחלקת נישואין הרב חזקיהו סאמין הגיע מידע כי ישנה בחורה הטוענת בבכי כי אדם הנשוי לה עומד להתחתן עם אישה אחרת.

לאחר שהעניין נבדק, נמצא כי עברו של הבחור בענייני נישואין מעיד על "דרך לא ישרה". מהבדיקה עלה כי הבחור התחתן לפני שלוש שנים בנישואים כדת משה וישראל אך לא באישור המועצה הדתית, עם צעירה בת 17. לפי הבדיקה, הוא אף ישב בכלא על אלימות כלפיה ועמד כאמור להינשא לאחרת דרך רבנות ירושלים בלא שנתן לראשונה גט.

הרב סאמין פנה לרב יצחק רלב"ג מרבנות ירושלים בבקשה שיטפל בנושא. הרב רלב"ג יצר קשר עם החתן שבתחילה ניסה להכחיש את המיוחס לו, אולם זמן קצר לאחר מכן הודה כי היה לו קשר עם הבחורה שהגיע למועצה הדתית וטענה שהוא נשוי לה, אך אמר "כבר נתתי לה גט".

לאחר שהרב רלב"ג הבהיר לו שלא יוכל להתחתן באותו היום והמשטרה בדרכה לעצור לו את חגיגת הנישואין, הסכים הלה לתת גט לבחורה לאחר שסירב לכך במשך תקופה.

הרב רלב"ג פנה לבית הדין הרבני בירושלים ובהליך מזורז של כל הגורמים ניתן לה גט עוד באותו היום. גורמים במועצה הדתית סיכמו: "אנו מקווים כי הפעם הנישואין שלו יהיו מוצלחים יותר".

"נישואי קטינים - רק במקרים חריגים"

הרב סאמין קרא בשיחה עם "כיכר השבת" "ללמוד ממקרה זה, ולא לנסות להשתמש בנישואים פרטיים כפתרון לבני זוג קטינים שהחוק אינו מאפשר להשיאם. פתרון שנראה כקל וכמוצלח, בפרט למקרים בהם נוצר קשר בין זוג קטינים, והדרך הקלה למסד קשר זה היא להשיאם בנישואים פרטים"

"מלבד היות נישואין פרטיים של קטינים עבירה על חוק "גיל הנישואין" שעונשה עד שנתיים מאסר, ה"פתרון" עלול להתברר בעתיד כ"תקלה חמורה". במקרה בו הנישואין יעלו על שירטון, כל אחד מהזוג יכול למצוא עצמו מופתע מפעולות בן זוגו. ועלול למצוא עצמו מול שוקת שבורה, בגלל חוסר התיעוד של הנישואין, שאינו מאפשר למחלקות הנישואין ברחבי הארץ ידיעה של היות בן זוגו נשוי, ומניעה בעוד מועד את רישומו לנישואין בהיותו נשוי" אמר.

הרב טען כי "הגיעו אלינו מקרים של בני זוג שנישאו בארץ בנישואין פרטיים ואחד מבני הזוג נישא בשנית בחו"ל והשאיר את בן זוגו עגון דבר שהיה נמנע אם היה רישום בארץ להיותו של בן הזוג נשוי כי גם בחו"ל יש איסור לפי חוק של ביגמיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר