אש בוערת ביבניאל

צוואת הרב שיק: "קם עליי הס"מ יימח שמו"

בצוואתו של הרב אליעזר שלמה שיק, הנחשפת לראשונה ב"כיכר השבת", הוא בוחר לתקוף את רב היישוב יבניאל וכותב כי "קם עליי הס"מ יימח שמו" • הרב שיק מתייחס לפרשת המקווה שהסעירה את היישוב ותוקף את הרב המקומי: "אוי לאותה חרפה, אוי לאותה בושה שאלו הם הרבנים - כמוהם המעבירים על הדת" (חרדים)

(צילום: אלי הורביץ, באדיבות "ברסלב סיטי")

פטירת המוהרא"ש: רגע לפני קבורתו של מנהיג חסידי ברסלב ביבניאל, נחשפת לראשונה ב"כיכר השבת" צוואתו של האדמו"ר הרב אליעזר שלמה שיק זצ"ל המכונה "הצדיק מיבניאל", שנפטר ביום שישי בבית החולים במנהטן.

בצוואתו הארוכה, המונה כארבעים עמודים, בוחר הרב שיק להקדיש חלק נכבד כדי לתקוף את רב היישוב עמו היה במחלוקת וכותב כי מאז שהגיע להתגורר ביבניאל הוא סבל ייסורים קשים. "קם עלי ס"מ יימח שמו בהתגלמות. הרב המקומי. אוי לאותה חרפה אוי לאותה בושה שאלו הם הרבנים".

בפתח הצוואה מקדים הרב וכותב: "צוואה ובקשה שאני מצווה ומבקש את בניי וחתניי לוקחי בנותיי, ואת אנ"ש תלמידיי היקרים, החשובים אצלי כבנים ממש, להשתדל לקיים כל הנאמר כאן, ואשתדל להיות לכם למליץ יושר בעולם העליון בעזרתו יתברך".

"את הכל כתבתי פה ביבניאל עיר ברסלב היום כ"א אייר תשמ"ח, ביום שנתמלאו שנותיי וזכני הקדוש ברוך הוא להגיע לשנת מ"ח לחיי. יאריך השם יתברך ימי ושנותיי שאזכה לתקן את אשר שיחתתי ופגמתי ולהשלים את נפשי רוחי ונשמתי לייחדא ביחודא שלים בו יתברך", הוסיף הרב.

בסעיפים נוספים שנכתבו בצוואה כמה שנים לאחר כתיבת עיקריה, כתב הרב שיק: "זה לי עשרים ושלוש שנים שכתבתי את הצוואה - היינו כ"א אייר תשמ"ח ועכשיו כ"ד אדר ב' יום רביעי לסדר תזריע התשע"א ואני מרגיש חולשה גדולה ודקירות חזקות בלב אמרתי להוסיף עוד כמה סעיפים לצוואה שכתבתי ביום כ"א כ"א אייר התשמ"ח".

הרב ממשיך ומשתמש במילים חריפות: "מה אומר לכם בניי ובנותיי, נכדיי ונכדותיי וניניי. תלמידי הרבים, אנשי שלומנו היקרים בכל ארצות תבל. אין אתם יכולים לתאר ולשער מה עבר עליי באלו השנים מיום שנכנסתי לגור ביבניאל, צרות ותלאות וייסורים רבים ומרים סבלתי בצורה איומה כזו שאי אפשר להסביר בשכל אנושי בכלל".

בשלב זה רומז הרב כי "כלל, שקם עליי ס"מ ימח שמו בהתגלמות. הרב המקומי. אוי לאותה חרפה אוי לאותה בושה שאלו הם הרבנים, רחמנא ליצלן, כמוהו הם המעבירים על הדת פשוטו כמשמעו".

הרב שיק מתייחס בצוואתו גם לפרשה שהציתה את הרוחות בעיר סביב שאלת כשרותו של מקווה מקומי, וכותב כי "המקווה בכלל לא היה כשר".

הרב כותב כי יהיה מליץ ליושר לחסידיו שיאמרו את כל הספר תהילים על ציונו: "כל זמן שאחייה אבקש ממנו יתברך שאהיה שדכן לשדך בני ובנות ישראל כדי להצילם מעוונות חמורים, והנני מגלה את דעתי אשר אחר שאצא מזה העולם כל בחור או בחורה שיבואו לציון קבורתי ויגמרו שם את כל הספר תהילים בפעם אחת בלי הפסק אהיה להם למליץ יושר ויזכו כבר למצוא את זיווגם מן השמיים, ואני חזק בדיבורים אלו".

"עד כאן אני מצווה לבני ובנותיי, תלמידי היקרים, ותוכלו לפרסמו ברבים ויעזור הקדוש ברוך הוא שיתקדש שמו יתברך ברבים בין בחיים ובין אחר שאצא מזה העולם אמן ואמן", סיים הרב.

יצוין כי האבטחה סביב הרב פרנקל תוגברה בעקבות איומים שקיבל, ובסוף השבוע אף נזרקו אבנים לעבר ביתו מה שאילץ לערב את המשטרה באבטחת הרב.

צפו בחלקים מצוואת הרב שיק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר