מנסים להזיק

'הפלס' נגד המועמד ה-27 ברשימת "יהדות התורה"

עיתון 'הפלס' שופרם של אנשי 'הפלג הירושלמי' יוצא במתקפה נגד המועמד ה-27 ברשימת 'יהדות התורה', עו"ד משה מורגנשטרן, נציג 'החרדים העובדים' ב'דגל התורה' (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עו"ד משה מורגנשטרן עם ח"כ משה גפני (צילום: באדיבות המצלם)

הפילוג הליטאי: אמנם בתנועת 'דגל התורה' דחקו את נציג החרדים העובדים למקום ה-27 ברשימה אך מתברר כי עצם ההכרה בו כמו גם הראיונות שהעניק לכלי תקשורת שונים הצליחו להכעיס את בכירי הפלג הירושלמי שיוצאים במתקפה כנגדו ונגד 'דגל התורה'.

מורגנשטרן: יש שינוי ביחס של יהדות התורה לעובדים

הבוקר (שלישי) מקדיש עיתון 'הפלס', שופרה של מפלגת 'בני תורה', כותרת בעמודו הראשון של העיתון 'כנגד דגל התורה' ונגד עו"ד משה מורגנשטרן.

האבסורד בכתבה ב'הפלס' היא העובדה שאין שום סיכוי שמספר 27 ברשימת 'יהדות התורה' ייכנס לכנסת ולמרות זאת העיתון של הפלג הירושלמי יוצא במתקפה נגד מועמדותו במה שנראה כמתקפה לשם מתקפה.

"נבחרתי לשמש כנציג 'דגל התורה' כמי שרוב פעילותו התמקדה בייצוג חרדים שהלכו למסלולי שח"ר ושלמדו במכללות החרדיות" - כך מצוטט בכותרת אחד ממועמדי רשימת 'יהדות התורה' בבחירות הקרובות.

בהמשך הכתבה הנרחבת נכתב כי "במסגרת הקמפיין הנערך לקראת הבחירות נשלחו לאחרונה מועמדי 'דגל התורה' להתראיין בשבועון 'משפחה' שכידוע נאסר בתוקף ע"י גדולי ישראל. יצויין כי בבחירות קודמות טען ח"כ הרב משה גפני, כי 'דגל התורה' התנגדה לכל פרסום בשבועונים וכי מודעות שפורסמו נעשו נגד דעת הסיעה, אך נראה שבבחירות הללו החליטה 'דגל התורה' להפנות עורף באופן רשמי להוראתם של גדולי התורה".

הפלס מזכיר את הראיון שהעניק גפני ל'משפחה' לפני כמה שבועות אך מתייחס לראיון מהשבוע האחרון. "מדובר בראיון משותף של ח"כ יעקב אשר יחד עם עו"ד משה מורגנשטרן, שעיקרו עוסק בענין הצבת עו"ד מורגנשטרן כנציגם של מי שמכונים בכתבה זו בתור 'החרדים העובדים'".

"מדבריו של עו"ד מורגנשטרן בראיון זה עולה, כי התמחותו המרכזית אינה רק בייצוג יהודים חרדיים העובדים לפרנסתם באופן כשר, אלא בעיקר באלה שבחרו להם מסלולים ייחודיים - צבאיים ואקדמיים - שכידוע נאסרו ע"י גדולי ישראל, לאחר שהביעו דעתם בפומבי כי כל מטרתן של המסגרות הללו הינה לשנות את פני הציבור החרדי ולערער את חומת ההתבדלות מפני אידיאות זרות", נכתב בעיתון.

כאשר מתאר עו"ד מורגנשטרן כי נבחר לשמש כמועמד של 'דגל התורה', בזכות פעילותו למען הציבור, בחר לפרט את תחומי התמחותו בדברים הבאים: "מטבע הדברים רוב הפעילות שלי עסק בייצוג חרדים שהלכו למסלולי שח"ר, שלמדו במכללות החרדיות, כי אני מגיע משם ומכיר את הצרכים שלהם. אבל כנציג ציבור - אני נציג של כולם".

"בהמשך" מצטט הפלס, "אומר עו"ד מורגנשטרן: 'אין שום הבדל ביני לבין יעקב אשר. שנינו מייצגים את 'דגל התורה'. לכל אחד יש דגשים אחרים, אבל שנינו שלוחים של גדולי התורה'. בדבריו הוא מציין, כי הפעם קידמו את מיקומו ברשימה, 'לפני אנשים שנמצאים במערכת שנים ארוכות, ואני חושב שזו אמירה חשובה'".

הפלס מציין כי החלטתו של ח"כ הרב יעקב אשר להצטרף אליו לראיון משותף, מבטאת אף היא אמירה דומה, כי לדעת ראשי הסיעה "מורגנשטרן הוא נציג 'דגל התורה' לכל דבר וענין".

הפלס טוען כי בעוד מרן הגרי"ש זצ"ל התנגד למסלולים הללו, עתה מתברר כי 'דגל התורה' "מציגה לקראת הבחירות הקרובות סדר-יום שונה לחלוטין והמועמדים הנבחרים על ידה מתגאים בכך שנבחרו בזכות עיקר ניסיונם ומיומנותם בייצוג 'חרדים שהלכו למסלולי שח"ר, שלמדו במכללות החרדיות' ובכך שהמועמד 'מגיע משם ומכיר את הצרכים שלהם'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר