"הם מחזקים את לפיד"

בכיר בש"ס: "הפגנות פלג בני תורה יפגעו גם בכוחנו"

לא רק ביהדות התורה מוטרדים מהפגנות פלג בני תורה נגד הגיוס: בכירים בש"ס מעריכים בשיחה ל"כיכר השבת" כי ההפגנות האלימות בריכוזים החרדים עשויות לפגוע גם בכוחה של המפלגה הספרדית. פעילים בש"ס סימסו ליו"ר אריה דרעי: "אנחנו משכנעים חילונים להצביע לחרדים, ההפגנות האלו הורסות הכל" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנות פלג "בני תורה" (Yonatan Sindel/Flash90)

בחירות 2015: בזמן שב'דגל התורה' חוששים כי יאבדו את המנדט השביעי בשל המאבק שמנהל פלג 'בני תורה', במפלגה הספרדית ש"ס חוששים מפגיעה גם בהם בעקבות הלהטת הרוחות.

יו"ר ש"ס אריה דרעי עובד בימים האחרונים עם פעילי המפלגה בכדי להביא כמה שיותר קולות לש"ס - לאו דווקא מהציבור החרדי, אלא גם מהציבור החילוני-כללי. בין היתר מושקע מאמץ גדול גם בהמשך 'קמפיין השקופים' של המפלגה. עם זאת, בכירים בש"ס חוששים כי המפלגה תאבד קולות לא מעטים בשל הפגנות הפלג הירושלמי, שלדבריהם גורמות לחשש ממפלגה חרדית - גם אם אין לה קשר ישיר להפגנות או לפלג.

דרעי עצמו מקבל בימים האחרונים לא מעט הודעות מפעיליו שמתלוננים על כך שלאחר שהצליחו לשכנע אזרחים להצביע לש"ס, הם חזרו בהם בעקבות ההפגנות שמתפרשות בתקשורת הכללית כ"הפגנות חרדים" מבלי לפרט שמדובר בקומץ קטן מהציבור.

בהודעות שהגיעו למכשיר הסלולרי של דרעי ותוכנן הגיע ל"כיכר השבת" נכתב: "רבי אריה, רק שתדע שהקומץ של האנשים האלה עושים חילול השם מחפיר, אנחנו נסתובב בבתים ונשכנע אנשים שיצביעו ש"ס, אבל ברגע אחד שהתקשורת מראה את התמונות האלו זה מצנן את הכל. מי יכול לקחת על עצמו אחריות לדבר כזה? לחילול השם כזה?‏".

הפלג מפגין בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן)

עוד כתבו הפעילים לדרעי: "אם לפיד שהיה מרוסק לשמונה מנדטים והוא יקבל 13 או 14 זה רק בגלל החילול השם הזה. רבי אריה אתה יכול לעצור את זה, יש לך השפעה על כל הציבורים. האנשים האלה פשוט רודפים את הציבור החרדי".‏

"ישבתי היום עם חבר טוב לא דתי ושכנעתי אותו שיצביע ש"ס, וברוך השם הוא השתכנע" כותב פעיל אחר ליו"ר ש"ס: "פתאום הוא אמר לי - אני רוצה להראות לך משהו, והוא מראה לי את הוידאו של אנשי הרב אויערבך מפגינים בצומת גהה ומפריעים לתנועה. פשוט התביישתי".

בכיר בש"ס אמר הערב בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "אין ספק שההפגנות של הקומץ מחלישים את המפלגות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', אנחנו מפסידים מזה קולות רבים, מי לוקח אחריות שלא נאבד קולות קריטיים עבור המפלגה? זה חוסר אחריות, יש רגעים שצריך לדעת שהפגנות מביאות נזק יותר מתועלת".

בכיר אחר בש"ס אומר כי "לא מובן מה הם עושים, יש להם מטרה שלא יגוייסו תלמידי ישיבות, אבל במה שהם עושים הם מביאים כוח ליאיר לפיד, הוא זה שימשיך לרדוף אותם, שיחשבו פעמיים לפני שהם יוצאים להפגנות הללו. הפגנות כאלו מחזקות את לפיד, התוצאה תהיה שלפיד לא ייתן לאף אחד לגעת בסנקציות הפליליות, מדובר בחוסר אחריות, בתקופת בחירות לא מפגינים - גם כשצודקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר