"התחזקו בשבת וצניעות"

"בעוון הדור": מכתב מרן הרב קנייבסקי לגבי ששון

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שלח מכתב מיוחד לגבריאל ששון, האב שאיבד את שבעת ילדיו באסון בברוקלין לפני כשבוע. "נזדעזענו לשמוע על האסון הנורא אשר כל שומעיו תצלנה אוזניו - הנשמות היקרות והזכות שנחטפו במיתה כ"כ משונה. ודאי הוא בעוון הדור" כותב מרן הגר"ח לאב גבריאל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המכתבים מגיעים לאב השכול (צילום: באדיבות המצלם)

הטרגדיה הקשה בה איבדו את חייהם שבעת ילדי משפחת ששון באסון השריפה שהתרחש לפני שבוע בדיוק בשכונת מידווד שבברוקלין ניו יורק, שעה ששריפה פרצה בבית המשפחה ממשיכה לזעזע את הציבור בכל רחבי העולם כאשר גם גדולי ישראל מתייחסים לאירוע הקשה ומבקשים מהציבור לפשפש בתשובה ומעשים טובים.

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שיגר בסוף השבוע מכתב מיוחד בכתב ידו אל אבי המשפחה הרב גבריאל ששון, ובו הוא מנחם אותו וקורא לציבור להתחזק בשמירת שבת ובצניעות.

תוכן המכתב:

ניסן שמיטה תשע"ה

מכתב תנחומים להרה"צ ר' גבריאל ששון וכל המשפחה החשובה שליט"א, נזדעזענו לשמוע על האסון הנורא אשר כל שומעיו תצלנה אוזניו על הנשמות היקרות והזכות שנחטפו במיתה כ"כ משונה וודאי הוא בעוון הדור וחשיב את לאיתפושי אדרך והשי"ת ישלח רפו"ש במהרה

איתא בשבת ל"ג א' בעוון נבלות פה צרות רבות וגזירות קשות מתחדשות ובחורי שונאי ישראל מתים וכו' ושם דף קי"ט ב' אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת והנה אין איתנו יודע על מה ועל מה עשה ה' לנו, אך כל הקרובים אל החלל שרוצים לעשות עילוי נשמה צריכים להתחזק לשמור על צניעות וקדושה ולסלק את כל המכשירים הטמאים המטמאים את נפשות האדם ולקבל שבת כמה רגעים לפני הזמן ובוודאי יהיה בזה עילוי נשמה לנשמות הנקיות והשי"ת יאמר למלאך הרף ונראה בקרוב בנחמת ציון וירושלים ובניסן עתידין להיגאל.

חיים קנייבסקי.

בתוך כך, גם מרן ראש הישיבה שיגר מכתב למשפחת ששון בו הינו כותב: "שמעתי על האסון שקרה לכם בשבוע האחרון היות שחז"ל גילו לנו שאדם צריך לראות ולהבין שבודאי הכל יהיה לטובה ומי יודע דרכי השי"ת בודאי מכאן והלאה אך טוב וחסד ימצא באהליכם והנני בזה לנחמכם כמו שהורונו חז"ל ונקוה כי ה' הטוב לא יוסף לדאבה עוד וינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר