"היורש" הוכתר ל"אדמו"ר"

חכמי לובלין: חקירת מחדלי ההלוויה נמשכת ומתרחבת

הנהלת ישיבת 'חכמי לובלין' פרסמה מודעה להתפלל על שלושת פצועי הלוויה כאשר תחת לוגו הישיבה נכתב: "בראשות מרן אדמו"ר שליט"א" בניסיון לחדד את הכתרתו ל"יורש" • במקביל המשטרה ממשיכה בחקירת מחדלי ההלוויה והאסון הנורא • בין היתר נחקרו נאמני מרן זצ"ל וגורמים בהנהלת הישיבה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכניסה לישיבת 'חכמי לובלין', הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

ישיבת חכמי לובלין • סוגיית "היורש": הבוקר (שלישי) מפרסמים בהנהלת הישיבה מודעה בה נקרא הציבור להתפלל לרפואתם השלימה של שלושת הפצועים שנפגעו ונרמסו במהלך ההמולה והדוחק במסע הלוויתו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל.

במודעה נכתב כי הציבור נקרא לבקש "רחמים מרובים לרפואת יצחק בן איידל, ישראל מאיר בן רוזה, תומר תנחום בן שושנה סוזן".

אלא שקוראים חדי עין שמו לב להבדלים הדקים בין העיתונים. בעוד העיתון "המודיע" פרסם את הקריא ה לתפילה ללא לוגו של הישיבה הרי שהעיתון "המבשר" פרסם זאת תחת הלוגו של ישיבת חכמי לובלין בתוספת המילים: "בנשיאות כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א", כשהכוונה הינה ל"יורש" הגרח"מ וואזנר שמונה במהלך מסע ההלוויה לממשיך דרכו וממלא מקום אביו פוסק הדור זצ"ל.

המודע ב'המבשר' (צילום: באדיבות המצלם)

סוגיית הירושה, מורכבת ונמצאת בחילוקי דעות בקרב תלמידי מרן הגר"ש וואזנר כמו גם יתר הציבור שעדיין זועם על העובדה שכמעט כל מסע הלוויה התמקד בהכתרה ולא בפוסק הדור זצ"ל תוך הדרת כל תלמידיו הגדולים.

עם זאת יצוין כי גורמים הקשורים לישיבה אומרים המודעה נשלחה רק ל"המבשר".

בתוך כך, מאז המחדל הנוראי במסע הלוויה בו נרמס למוות מוטי גרבר ז"ל ועוד עשרות רבות נפצעו בשל הדוחק העצום בעקבות הליקויים החמורים במסע הלוויה, ממשיכה המשטרה בחקירה בכדי לנסות ולהבין מי אשם באסון הנורא.

המודעה ב'המודיע' (צילום: באדיבות המצלם)

בימים האחרונים גבו חוקרי המשטרה עדויות מאנשים רבים בבניין ישיבת חכמי לובלין ברחוב דסלר בבני ברק, במקום בו נרמסו ונדרסו עשרות בני אדם.

אמש נראו חוקרי משטרה מסיירים מסביב לבניין הישיבה תוך שהם מתעדים את כל האזור. כפי הנראה עיקר החקירה תתמקד במי נתן את ההוראה להוציא את המיטה דרך הכניסה הראשית ברחוב דסלר, היישר אל האלפים שצבאו על שער הבניין ולא דרך הכניסה האחורית מרחוב וילקומירר, שם שהו פחות אנשים.

הצפיפות בלוויה (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש חקרה המשטרה שניים מנאמני ביתו של מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, באשר לכישלונות האפשריים בארגון סדרי מסע ההלוויה וכן תושאלו שלושה גורמים נוספים הקשורים להנהלת הישיבה.

מישיבת 'חכמי לובלין' נמסר כי רק שניים נקראו לתת את גרסת הישיבה להיערכות ההלוויה, בהם הנכד של מרן זצ"ל ואחד העסקנים. עוד נמסר כי "אף אחד מעבר לזה לא נחקר ולא התבקש למסור עדות".

מהמשטרה נמסר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו לא מתייחסים לחקירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר