חרדים ומדינה • שלמה בניזרי:

"אין כזו מטרה להשתלט על המדינה אך זה יקרה מאליו"

האם יש חשש שהחרדים ישתלטו על המדינה? האם החרדים התקרבו לציונות ולישראליות והיכן נמצאים כיום יחסי חרדים - חילונים? • במסגרת פרויקט מיוחד ב"כיכר השבת" לאורך יום העצמאות מתייחסות דמויות בולטות לסוגיה • שלמה בניזרי: "יש התערות של החרדים במדינה, אני רואה בכך סכנה" (חרדים ומדינה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

מהו יום העצמאות בשבילך, האם מדינת ישראל יהודית יותר או ישראלית יותר ואיך אתה מזהה את עצמך בסקאלה הזאת?

"עצמאות שלי זהו יום שכולו תורה, רץ בכל רחבי ארצנו הקדושה משיעור תורה אחד למשנהו, ורואה את עם ישראל בתפארתו, שבמקום לעשות בשרים על האש הם שמים את יצר הרע על האש של התורה. עצמאות זה לא רק מדינה, עצמאות על פי היהדות זה אדם העוסק בתורה ושולט על יצריו, בבחינת: 'אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה'".

יחסי החרדים והאוכלוסיה הכללית עברו שינוי לטובה במהלך השנים או להיפך?

"מדינת ישראל הרשמית היא ישראלית, דהיינו בהנהגותיה וחוקיה זהו למעשה חיקוי של אומות העולם ואימוץ חוקיהם והנהגותיהם בכל מכל, אך בסמלים הם יונקים זאת מן היהדות כגון: מנורה, דגל - טלית, השם ישראל ועוד, אך כל זה לא מתוך הכרה בהם ובערכם, אלא כדי לתת הכשר למפעל הישראלי שלהם.

"ברור מכל הנ"ל שאני יהודי הגר בישראל לא מתוך נוחות גרידא, אלא מתוך אמונה ומצוה שזו ארצנו ובה ניתן לעבוד ולהתקרב אל ה' יותר.

"אני ישראלי במובן שאני בישראל תחת החוקים הישראלים, אך בליבי פנימה אני יהודי החי במדינת ישראל הישראלית אך עפ"י תורת ישראל.

"ישנו שיפור מסויים ביחסי חרדים ואחרים, וזאת למרות גלי ההסתה הנוראיים שישנם כאן במדינתו שרובם הם פרי הבאושים של התקשורת הישראלית, פוליטיקאים ואינטרסנטים אחרים הנבנים ממכונת ההסתה. עם ישראל עם כל הריחוק שגרמו לו הוא עם שאוהב את תורתו ומקורותיו, וניתן בקלות לקרבו יותר".

האם יש חשש מוצדק שהדתיים ישתלטו על המדינה ובסופו של דבר תוקם מדינת הלכה?

"אין מטרה מוצהרת כזו להשתלט על המדינה ולהקים מדינת הלכה, יש רצון כזה אך אין פעולות חתרניות לשם כך, אבל בפועל זה יקרה מאליו, וזה מהסיבה הפשוטה עם ישראל הולך ומתחזק ומתקרב מאוד ליהדות, הציבור החרדי מתרבה בצורה מהירה ורבה, ואילו הציבור החילוני מתמעט בגלל ריבוי טבעי נמוך ביותר וירידה מהארץ.

"החזרה בתשובה איננה פוסחת כמעט על אף בית, ובוודאי לאור כל הנתונים הללו זה יכתיב את העתיד במדינת ישראל, והמדינה תחזור להיות כבעבר מדינה יהודית ולא רק מדינת היהודים כפי שרצו הרצל וחבריו".

האם לדעתך החרדים נהיו ציוניים יותר ומשתלבים בישראליות, גם בתחומי התעסוקה גם באקדמיה ואפילו בצבא?

"אכן יש התערות של החרדים במדינת ישראל בכל התחומים, אך אני רואה בכך סכנה מסוימת בהתערות היתר, בבחינת: ויתערבו....וילמדו מעשיהם. החרדים עובדים, משרתים בצבא ועוד, אך צריך זהירות רבה כדי לא לאבד את הייחודיות שלנו".

עוד עשרים שנה איפה אתה רואה את מדינת ישראל?

"בעוד עשרים שנה, באמונתי הרבה נהיה כבר מדינה יהודית לכל דבר בהנהגת משיח צדקנו ובבניין בית מקדשנו, ויכירו כל יושבי תבל כי לך תכרע כל ברך....והיה ה' למלך על כל הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר