"מסך עשן פופוליסטי"

עורך דה-מרקר: "רוב כסף הקצבאות הולך לחילונים"

עורך דה-מרקר, גיא רולניק, חושף את השקר מאחורי הכותרות על "קצבאות החרדים" ומסביר כי מדובר ב"מסך עשן פופוליסטי" • לדבריו: "מה שלא מספרים לנו בכותרות הענקיות על 'קצבאות החרדים' הוא שכ-80% מהקצבאות הולכות למשפחות שיש להם עד 3 ילדים. רובן חילוניות לחלוטין" (חדשות, בארץ)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר נאמר בכתבה (צילום: mendy hechtman/Flash90)

עורך דה-מרקר, גיא רולניק, חושף את השקר מאחורי הכותרות על "קצבאות החרדים" ו"קצבאות הילדים" ומסביר כי מדובר ב"מסך עשן פופוליסטי".

"מזה שבועיים שכל העיתונות מלאה בכותרות ענק על החזרת קצבאות הילדים, ביזה של מיליארדים וחיסול כל 'ההישגים' של תקציב המדינה", כותב רולניק.

לטענת עורך דה-מרקר, הנזק הגדול ביותר שראש הממשלה בנימין נתניהו עושה לציבור החרדי הוא לא בקצבאות הילדים אלא הוויתור על לימודי הליבה, אותו הוא מגדיר "פצת זמן אמיתית". לדבריו: "זה לא עולה כסף מחר בבוקר בתקציב המדינה - אבל זה האיום האמיתי שגלום באוכלוסיה החרדית בראיה של עשר ועשרים שנים קדימה".

"אבל רוב העיתונות עוסקת ב'קצבאות הילדים'. שזה מסך עשן פופוליסטי", כותב רולניק ומסביר: "לפי הפרסומים העלאת קצבאות הילדים תסתכם בכ-3.5 מיליארד שקלים בשנה. וואו, כסף גדול? לא בדיוק".

"מה שלא מספרים לנו בכותרות הענקיות על 'קצבאות החרדים' הוא שכ-80% מהקצבאות הולכות למשפחות שיש להם עד 3 ילדים. רובן חילוניות לחלוטין", חושף רולניק, "קצבאות הילדים בישראל אינן גבוהות כבר עשור. מדובר במאות שקלים בודדים למשפחה ממוצעת. כלומר רוב הכסף בכלל הולך לחילונים".

רולניק מוסיף וכותב כי "הניפוח העיתונאי של סיפורי 'קצבאות החרדים' הוא תופעה הרבה יותר רחבה. עשרות המיליארדים המיותרים שנתניהו מחלק כבר 5 שנים למערכת הביטחון, לפנסיות תקציביות מטורפות או סתם לבזבוזים לא מכניסים ל'הסכמים קואליציוניים'. גם את עשרות המיליארדים שנבזזים עלידי מליציות המיסוי העצמאיות במונופולים הפרטיים והציבוריים לא מכניסים להסכמים קואליציוניים".

"אל תתרגשו איפוא מהכותרות על 'קצבאות החרדים'", כותב גיא רולניק, "ראשית בגלל שזה כסף קטן במונחים מקרו כלכליים, לעומת הביזה המאורגנת של קבוצות האינטרסים המיוחדים בסקטור הציבורי ובפרטי אלא גם בגלל שהסיפור האמיתי הוא כלל לא בקצבאות אלא בכך שה'טייקונים' של החברה החרדית רוצים לשמר את הדור הבא שלהם בורים, ללא כל הכנה לעולם המודרני, ללא כלים וללא השכלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר