בגלל "מחלה" או הרקדניות? הרב ישעיהו ליברמן נעדר מטקס יקיר ירושלים

לאחר הפרסום בכיכר השבת על להקת רקדניות שהוזמנה להופיע בטקס הענקת אות יקיר העיר י-ם, מקבל האות הרב ישעיהו ליברמן נעדר מן הטקס בטענה ל"מחלה". בעירייה כועסים (חרדים, מקומי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב ישעיהו ליברמן (צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

מבוכה למפיקי הטקס הרשמי של עיריית ירושלים: לאחר שהבהיר בשיחה עם "כיכר השבת" כי ישקול את השתתפותו בטקס הענקת אות יקיר העיר, הרב ישעיהו ליברמן, מנהל הסמינר החדש בירושלים - מהסמינרים הבולטים לבנות בציבור החרדי - לא הגיע הערב (שני) לקבל את האות. את תגובתו של הרב עצמו לא היה ניתן להשיג הערב אולם הרב הסביר לאנשי העירייה קודם האירוע כי אין בכוונתו להגיע ולקבל את האות בגלל ש"לא חש בטוב". בעירייה סירבו להגיב.

במקומו של הרב עלתה אל הבמה אשתו הרבנית וקיבלה את אות מתן יקיר העיר. הגעתה במקומו של בעלה עוררה כעס רב בקרב אנשי העירייה ש"נלחמו למענו בשביל שיקבל את האות", למרות המחאות שעורר הנושא. היעדרותו של הרב מגיעה לאחר שאמש פרסם "כיכר השבת" כי בכנס אמורה להופיע להקת רקדניות והוא מעורב - בניגוד לאופי המוסד שמנהל הרב ליברמן.

גורמים בעיריית ירושלים ציינו בתמיהה את היעדרותו של ליברמן מטקס יקיר העיר באמתלא של סיבת מחלה כביכול. "האיש נלחם על קבלת אות הכבוד בכל דרך שהיא, למרות טענות על מועמדותו מכיוונים שונים. הוא הפעיל סוללת פקידים וגורמים רבים, כדי ששמו לא ייפסל מהרשימה. עם זאת, בחר להיעדר במסווה של סיבות שאינן ממן העניין, מה שלא גורם לו כבוד כלל".

בתחילת השנה התעוררה סערה סביב החלטת העירייה להעניק את האות לרב ליברמן בשל טענות לאפליית תלמידות ממוצא מזרחי, אולם שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דחה על הסף את העתירה שהגישה עמותת "נוער כהלכה". השופט טען בפסיקתו כי"אין כל ראיות לאפליה".

השופט דוד מינץ כתב בהחלטתו כי "דין העתירה להידחות על הסף" וזאת משום ש"בעתירה נטענו טענות קשות כלפי המשיב (ליברמן - צ"ג) אך לאמור בעתירה אין תימוכין ראייתיים כלשהם. בעתירה גופה קיימת טבלה ממנה ביקשה העותרת להסיק שהמשיב מפלה לרעה בנות ממוצא מזרחי, הואיל ובית הספר שבניהולו אחוז הבנות ממוצא אשכנזי עומד על כ-76% לעומת כ-24% ממוצא מזרחי".

"עוד נתלתה העותרת בחלקה של כתבה בה התראיין המשיב לעיתון "יתד נאמן" בה דיבר על היחס של החברה החרדית למוסדות השלטון, לתקשורת החילונית ולבית המשפט העליון", נימק השופט ופסק כי "אין בשני אלו דבר וחצי דבר מהם ניתן ללמוד על יחסו של המשיב לבנות ממוצא מזרחי. אדרבה, בכתבה התבטא המשיב כלפי בנות עדות המזרח באהדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר