הסערה הבאה

ח"כ חיים אמסלם: "שהחרדים יצאו לעבוד"

אחרי תקופת שקט יחסי מצדו של ח"כ הרב חיים אמסלם, מגיעה הבוקר הסערה הבאה מבית מדרשו. אמסלם היה אחד הנואמים בטקס פתיחת קמפוס אקדמי-חרדי חדש בירושלים, המתחרה בקמפוס "ירושלים" - המכללה החרדית הראשונה בישראל : "הדרך הספרדית היא ללמוד ולעבוד"

אברהם הלוי | כיכר השבת |

אחרי תקופת שקט יחסי מצדו של ח"כ הרב חיים אמסלם, מגיעה הבוקר הסערה הבאה מבית מדרשו. אמסלם היה אחד הנואמים בטקס פתיחת קמפוס אקדמי-חרדי חדש בירושלים, המתחרה בקמפוס "ירושלים" - המכללה החרדית הראשונה בישראל בניהולה של הגב' עדינה בר שלום, בתו הבכורה של הגר"ע יוסף.

אם לא די בהבעת התמיכה הפומבית של אמסלם במכללה המתחרה ישירות במפעל חייה של בתו של הגר"ע, הוא גם ניפק, כדרכו, כותרת מרעישה.

אמסלם בחר להתייחס לאורח החיים המקובל במגזר החרדי, בהתאם למעמד בו נוכח: פתיחת מכללה המעודדת לימוד תורה עם רכישת מקצוע. "הדרך הספרדית היא ללמוד ולעבוד", הסביר ותקף את המתרחש במגזר החרדי: "לא כמו היום שרק לומדים".

חבר הכנסת אמר בין היתר: "יישר כוחכם וחיילכם על פתיחת הקמפוס שיאפשר לאנשים מקרב הציבור החרדי להתפרנס בכבוד. התורה היא מקור חיינו אך האם מי שרוצה חיי תורה גוזר עליו חיי דוחק וצער? חברה תלותית? השיטה שצריכה להיות היא של שילוב הדברים כפי שהיה בכל הדורות הקודמים בקרב יהדות ספרד וכמו שנאמר בפרקי אבות 'כל תורה שאין עמה מלאכה סופה שמביאה לעוון'."

הרב אמסלם סיים בדבריו של הרמב"ם "פרנסה או לימוד תורה – לא ! פרנסה עם לימוד תורה – כן וכן !".

אמסלם נודע כחבר הצבעוני ביותר של סיעת ש"ס. בין היתר הוא הספיק להסעיר את הרוחות כשאמר בראיון ל'מעריב': "אני לא חושב שקיים שד עדתי. אם הוא קיים הוא פרי יצירה שלנו. אנחנו מטפחים בתוכנו את הנחיתות, אם אתה מתייחס לעצמך כמסכן, אתה מסכן".

מאוחר יותר, הוא קרא להקל על גיור העולים המשרתים בצה"ל ופתח חזית ישירה מול בטאון "יתד נאמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר