גיוס הנערה החרדית מאלעד

רבי יהודה כהן: "חושבים שהספרדים הפקר; נמסור את נפשינו"

ראש ישיבת "יקירי ירושלים" הגאון רבי יהודה כהן, התייחס למעצר וגיוס הנערה החרדית מאלעד ואמר כי "מי שירצה לנגוע ח"ו בבנות ישראל סופו רע ומר, אני לא מקנא מה שיקרה להם" • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה כהן בשיעור, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

גיוס הנערה החרדית מאלעד: במהלך השיעור המקדים לשיעורו השבועי של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בבית הכנסת "היזדים", התייחס הגאון רבי יהודה כהן ראש ישיבת יקירי ירושלים לפשרה ואמר כי "חושבים שבגלל שהבת הזאת ספרדיה אז הספרדים הפקר ח"ו, לא יבוא ולא יהיה לעולם, נמסור את נפשינו על קדושת עם ישראל על בחורי ישראל ועל בנות ישראל".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", בחורה חרדית בת 18 מאלעד שלא הגישה בזמן את הטפסים הרלוונטיים לצה"ל, נלקחה באישון ליל (רביעי) מביתה ע"י חיילים וחיילת למרכז הגיוס בתל השומר. בבוקר יום חמישי היא נלקחה לבית משפט צבאי שם פסק השופט כי היא חייבת לשתף פעולה עם רשויות הצבא ולעשות ככל שיורו לה כדי לקבל פטור מטעמי דת.

מבית המשפט היא הועברה חזרה לתל השומר והחלה בהליך גיוס וחיול. היא הוכרחה להחליף את בגדיה למדים צבאיים, ושוחררה רק 14 שעות מאוחר יותר לאחר שחויבה לחתום שתשוב עם חפציה האישיים להם היא זקוקה כחיילת. לטענת גורמים המעורים בנושא, בבסיס "תל השומר" הכריחו אותה גם לצאת עם המדים לביתה. כעת שוהה הנערה החרדית במקום מסתור.

כאמור, הגר"י כהן התייחס אמש בדרשתו לפרשה ואמר כי "והנה שמענו בעוונות שבוע שעבר יום רביעי בערב, בת שלומדת בסמינר חרדית באלעד, בת ספרדיה צדקת כשרה משפחה חרדית, הסמינרים תמיד מגישים את השמות של הבנות ללשכת הגיוס שהבנות האלו הם דתיות חרדיות אין להם ענין עם הצבא כנראה בטעות אחת מהבנות השם שלה הושמט וזה קורה, אנחנו יודעים כמה טעויות הם עושים, לא הגישו את השם שלה.

"שומו שמים אי אפשר להאמין, תיצלנה אוזנים משמוע, זה מחריד לאן אנחנו מגיעים, נכנסו לבית של הוריה בליל חמישי בשעה 2 לפנות בוקר שני שוטרים, הוציאו אותה מהבית בכוח, הביאו אותה לבקו"ם בתל השומ,ר שמו אותה שם ,בבוקר אמרו לה לא הגשת את הניירות אנחנו מלבישים אותך בגדי חיילת, את מגויסת היא אמרה: 'מה אתם אומרים אני משפחה חרדית בת חרדית אני לומדת בסמינר בשום אופן לא!'.

"הלבישו לה בכוח בגדים, לאחר מכן שחררו אותה חזר,ה הביאה את המסמכים לא מסכימים בשו"א - את חיילת, את צריכה להיות חיילת. כמה שמתחננת לא שומעים לה, רצו לגייס אותה, ביקשה לצאת לשירותים עזבה וברחה, מחר עומדים להעמיד אותה למשפט, על מה? על מה משפט? על מה שופטים אותה? גניבה גזילה? שוד? רצח ניאוף? מה? מי צריך אותה בצבא?

"שומו שמים ,תיצלנה אוזנים משמוע, מעולם לא שמענו דברים כאלו, אפילו בן גוריון בעיתו שעשה את כל חוקי הצבא הוא לא העיז לנגוע בבנות ישראל. יושבים שם בתל השומר, זה תל השומר? תל השומר נהפך לתל השומם! מושיבים שם אדם משועמם שבמקום שישמור על החוק, הם לפי החוק אי אפשר לגייס בת ישראל שהיא שומרת תורה ומצוות, אז אלו שהם אמורים להיות שומרי החוק הם רומסים את החוק ברגל גאווה במצח נחושה. למה? כי מדובר בבת ישראל כשרה יתכן דבר שכזה?.

הגר"י כהן לצד הראשל"צ הגר"י יוסף, אתמול

"זה תל השומר? הם שומרים.. מי שומר על עם ישראל? לומדי התורה הם נקראים נטורי קרתא, הם שומרים, הם שומרים על העיר, עומדות היו רגלינו בשערייך ירושיים, עומדות היו רגלינו - הגמרא אומרת בשדה הקרב במלחמה משום שערים המצוינים בהלכה, אני אומר בוודאי הם לא יצליחו לנגוע בה, אין שום ספק בעולם, שאם ח"ו יעיזו לעשות כך בבנות ישראל, מה זאת אומרת הבנות שלנו הם הפקר? הלא כולנו נצא בהפגנה כל אותם המליון איש שליוו את מרן זצ"ל כולם יצאו בהפגנה, אנחנו נשמור על קדושת בנותינו וזרעינו.

"אמרתי אני כעת מבין דבר איך שרה אימנו נלקחה לבית פרעה אותה צדקת שהיתה נמצאת בבית "הנה באוהל" שמעולם לא יצאה החוצה, איך לקחו אותה לבית פרעה? פרעה ג"כ באמצע הלילה חיילים...

בשלב זה נכנס הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לקראת מסירת השיעור השבועי, הציבו קם ושר לכבודו ולאחר מכן המשיך הגר"י כהן: "ברשות מרן שליט"א אני ממשיך ואומר הבנתי איך זה קרה, שרה אימנו הנה באוהל אותה צדקת שאברהם אבינו לא הכיר ואתה, היא נלקחת לבית פרעה? על מה ולמה? איך הקב"ה איפשר את זה? אמרתי יש בת שרה, הקב"ה ראה עתידים בעקבתא דמישחא שיבואו יקחו בת ישראל מהבית באמצע הלילה כדי לחייל אותה, תסמרנה שערות אנוש, הקב"ה אומר שרה אל תדאגי, תזכרי מי זה שרה אימנו, יש לך ניצוץ ממנה, פרעה ביקש לקחת אותה, אבל הקב"ה היכה אותם בנגעים קשים וגדולים ומרים.

"מי שירצה לנגוע ח"ו בבנות ישראל סופו רע ומר אני לא מקנא מה שיקרה להם, הקב"ה בוודאי לא יוותר. בלעם הרשע ידע אלוקיהם של אלו שונא זימה הוא, אני אומר לה לאותה בת, אל תדאגי אותם המלאכים ששמרו על שרה אימנו ישמרו עלייך אף אחד לא יוכל לנגוע בך לרעה וכולנו איתך, כל בית ישראל.

"חושבים שבגלל שהבת הזאתי ספרדיה אז הספרדים הפקר ח"ו, לא יבוא ולא יהיה לעולם, אנחנו כולנו זרע קודש של אברהם יצחק ויעקב, אבותינו ואימותינו מסרו נפש על קדושה ואנחנו אחריהם נמסור את נפשינו על קדושת עם ישראל על בחורי ישראל ועל בנות ישראל, בעזרת השם היא תקדש את השם יתברך כולנו נקדש את השם יתברך ובזכות זה שאנחנו נגדור את הפירצה של הפריצות(שעל זה דיבר הרב ברוב הדרשה שלו) נתחזק בצניעות נתזחק בקדושה הקב"ה יאמר די לצרותינו ונזכה לגאולת עולם ובא לציון גואל במרה בימינו אמן ואמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר