המלחמה בטכנולגיה

דיין בסקווירא: משגיח ששבר מכשיר עם אינטרנט פטור מלשלם

גם בסקווירא מחריפים את המאבק נגד פגעי הטכנולגיה. בית הדין של החסידות פרסם תקנות חדשות הקובעות כי אסור כלל להשתמש ב"וואטסאפ" ובנוסף אסור לנשים להשתמש בסמארטפון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המלחמה בטכנולגיה: לא רק בישראל מחריפים האדמו"רים וגדולי ראשי הישיבות את המלחמה בסלולארי ובמכשירי הסמארטפונים, אלא גם מעבר לים בארה״ב.

בחסידות סקווירא פרסמו בימים האחרונים חברי בית הדין של החסידות מכתב מיוחד נגד פגעי הטכנולגיה, ובו תקנות חדשות בעניין, האוסרות לגמרי את השימוש באפליקציית הוואטסאפ וכן אוסרות על נשים להשתמש כלל בסמארטפון.
"כבר גלוי וידוע לכולנו גודל הסכמה העצומה של הטכנולוגיה המתחדשת מיום ליום, וזכינו שנעשו ונתתקנו בקרב אנשי שלומינו נדרים וסייגים חזקים ושמירות גדולות בזה.

"אמנם כאשר יצרו של אדם מתחדש בכל יום ולאחר שנתוודע המכשולות הגדולות השם ירחם שנגרמו על ידי, "הסעליולערס" למיניהם, באנו בזה לגדור גדר ולעמוד בפרץ בשתי תקנות יסודיות שיונהג מהיום והלאה בקרב מחנינו:

א. לשלול לגמרי את ההשתמשות בוואטסאפ, שכבר נכחו לראות מכשולות נוראות שיצאו מהם רחמנא ליצלן ובכמה וכמה מקהילות ישראל כבר נאסר לגמרי ההשתמשות עם זה.

ב. לאחר שישבנו לדון עניין ההשתמשות עם סמארטפון להעוסקים במסחר וצריכים אותו בהכרח, החלטנו שכל זה הוא רק לאנשים בעלי מסחר אבל לנשים אין להשתמש בשום אופן בסמאטרפון, לשמור את עצמם ואת ביתם מסכנה נוראה זו".

במקביל, פורסם בריכוזי החסידות פסק הלכה מעניין ומקורי מאת הגאון רבי יחיאל מיכל שטיינמץ, דיין סקווירא בשכונת בורו פארק, שנשאל האם משגיח בישיבה ששבר לתלמיד מכשיר סלולאר שיש בו חיבור לאינטרנט, האם צריך לשלם לו על כך?

והשיב: "אין צריך לשלם".

בדברי תשובתו הרחיב הרב שטיינמץ, כי טלפון המחובר לאינטרנט פרוץ דינו כחפצא דאיסורא שכל מהותו הוא דבר שמכשיל ומביא את המשתמש לידי עבירות חמורות. ובפרט לבחור ואברך צעיר שאינם מיושבים עדיין כל הצורך ועלולים לבוא לידי עבירות חמורות רחמנא לצלן ובזה ששוברו פשוט שהפרישו מכמה וכמה מכשולים חמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר