מלחמת ההקצאות בבני ברק

לבקשת הורים בגני נטע שעשועים: הוצא צו מניעה נגד העירייה

ביהמ"ש הוציא צו מניעה כנגד עיריית בני ברק, לבקשת עמותת הגנים נטע שעשועים בהנהלת יצחק ויזל, נהגו של מרן הגראי"ל שטיינמן, אחרי שהעירייה ביקשה לפנותם בשביל ת"ת של גור (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו דוד זר)

דרמה במאבק על ההקצאות בבני ברק: שופט בית משפט השלום בתל אביב, יובל גזית, הוציא צו מניעה כנגד העירייה וראש העיר חנוך זייברט, לבקשתם של עמותת הגנים נטע שעשועים אותה מנהל נהגו ומקרובו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, יחד עם 100 הורים ו-10 גננות.

התוצאה הישירה הם פתיחת הגנים בתחילת שנת הלימודים, התוצאה העקיפה היא עיכוב בבניית מוסדות חינוך בשטחי המריבה של ההקצאות

המדובר הוא על 3 גני ילדים השייכים לעמותה פרטית, בשם נטע שעשועים, של יצחק ויזל, המקורב למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הנמצאים ברחוב לנדא בבני ברק, אותם מבקשת העירייה לפנות.

הבקשה לצו מניעה (צילום: כיכר השבת)

במתחם היו גם גני עירייה, אלא שאותם העירייה פינתה בסיום שנת הלימודים הנוכחי, לאחר שהחליטה לבנות במקום 16 כיתות המיועדים להקצאה ולפי השמועות בקרב תושבי השכונה הם יועדו לת"ת פני מנחם גור.

על פי התכנית של זייברט, כבר בראשון לספטמבר הייתה אמורה להתחיל הבנייה, פרוגרמה כבר אושרה, תקציב משרד החינוך לכיתות חינוך הועבר לעירייה, בועדת תכנון ובנייה הוציאו היתר והטרקטורים היו אמורים לעלות על השטח ממש בימים הקרובים.

אלא ששלושה גנים פרטיים שהיו במקום עיכבו את ההליך, בחודשים האחרונים מי שנקלע לשכונה ראה מודעות שבהם ועד ההורים פונים לכל ההורים ומבקשים מהם לפנות לכל הגורמים בעירייה לעצור את סגירת הגנים ולדאוג לחינוך הבנות הקטנות הנמצאות בגנים אלו.

במודעות שתלו תושבי השכונה נכתב, כי על התושבים לפעול לעצור את ניסיונות העירייה להשתלט על השטח לטובת ת"ת של חסידות גור, התושבים טענו כי דווקא לגור יש מספיק מוסדות ומבנים ברחבי העיר שחלקם אפילו עומדים ריקים ואין שום היגיון שיקבלו מקומות נוספים על חשבון התושבים המקומיים. גם הגננות חששו מאוד לפרנסתם כאשר צו הסגירה על גני הילדים היה אמור לקטוע באחת את משכורתם של למעלה מ-10 משפחות חרדיות.

(צילום: כיכר השבת)

אחד ההורים החבר בוועד ההורים אומר לכיכר השבת: "אנו יודעים שהתנהל מו"מ ארוך בין הנהלת הגנים לעירייה, העירייה הודיעה כי אם הנהלת הגנים לא תעביר את הגנים מהמקום, הרי שהעירייה תפתח גני עירייה במקום אחר ותרוקן את כל התלמידים מהגנים, אנחנו כהורים חששנו מאוד, גם בגלל הניסיון הרב של הגנים הקיימים וגם בגלל השטח הקרוב לביתינו, ידענו כי אם העירייה תפתח את הגנים זה יהיה במקומות מרוחקים יותר, הנהלת הגנים רצו לעשות הכל כדי לדאוג להורים ולגננות, ולצורך כך הגיעו לסיכומים עם מוסד סמוך להעתיק את הגנים לשם, אלא שהעירייה התעקשה בכל תוקף שלא לסייע להעברת הגנים למרות שהעירייה תיכננה גם ככה להעביר את הקראוונים מהמקום, ההתעקשות הזאת שברה אותנו, החלטנו בועד ההורים שאין ברירה אלא לחייב את הנהלת הגנים להגיש צו מניעה"

בועד ההורים מוסיפים: "צר לנו כי העירייה הלכה בביריונות ולא הגיע לפשרה, הנהלת הגנים גם היו על סף מעבר, אלא שהעירייה וראש העיר התעקשו איתם על דברים הפשוטים ביותר, מה שגרם לנו לדרוש באופן מיידי מהנהלת הגנים להוציא צו מניעה"

גורם בעיריית בני ברק, מעריך בשיחה עם "כיכר השבת", כי מאחרי המהלכים המשפטיים האחרונים, עומדים גורמים בדגל התורה, שכזכור איימו כי באם זייברט יקדם את הליך ההקצאות ללא התייעצות והסכמה עמם, הם יעשו הכל כדי לעכב את המהלך.

אמש, הגישה העירייה בקשה לבית המשפט לבטל את צו המניעה.

את תגובת הנהלת הגנים לא הצלחנו לקבל עד כה, כך גם את תגובת עיריית בני ברק, לכשנקבלם נפרסמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר