אם משגיח רעב ללחם, לא עשיתם כלום

בעיצומה של ועידת הכשרות האירופאית, הביא הרב אבא טורצקי את זעקתם של משגיחי הכשרות: "לא החומרי גלם הם העיקר" (חרדים)

אלחנן הכהן | כיכר השבת |
טורצקי עם הרבנים ורנר וכהן. (מאיר דהן)

אתמול נפתחה בבריסל ועידת הכשרות האירופאית, שעל ידי מרכז רבני אירופה. במהלך הכנס נשאו הרבנים הרצאות מרתקות ומגוונות בנושאי כשרות שונים.

הרב אבא טורצקי, מ´מרכז רבני אירופה´, הביא את זעקתם של משגיחי הכשרות: "הרבנים דנים בפרטי פרטים של חומרי גלם, מפרקים את החומר הכימי לחלקיקים, ומתפלפלים בנושאים חשובים מאד, אבל מתעלמים מהבעיה העיקרית והמרכזית של עולם הכשרות, והיא המשגיחים.

המשגיח, במסעדה, מלון או מפעל, הוא האדם שנמצא כל הזמן מול המוצרים עליהם הוא נותן את הכשרות, ותפקידו להיות מופקד בסופו של דבר על כשרות המאכל או המשקה.

לא ייתכן שמשגיחים מתפרנסים ממשכורת דלה של 4 וחצי אלף שקל ואינם יכולים לגמור את החודש. דיבר איתי לא מכבר אברך שעובד קשה כמשגיח כשרות והוא פשוט רעב ללחם. זו בעיה אדירה, וצריכה לצאת מכאן קריאה לרבנים מעניקי הכשרות, שיקחו קצת פחות כסף מהבכירים ויתנו למשגיחים, שהם החיילים האמיתיים בשטח.

אם משגיח רעב ללחם, לא עשינו כלום, הוא פשוט לא יכול לעשות את עבודתו כדבעי", סיכם הרב טורצקי נרגשות, כשהרבנים כולם מסכימים עמו, אך הוסיפו כי המצב הכלכלי כיום לא מאפשר חלוקת משכורות גבוהות, לאור העובדה שגם הכנס שנכנס מההשגחה אינו גבוה דיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר