ההסתה נמשכת

ליברמן משתלח: 'כל גדולי ישראל היו לוחמים ולא פחות יהודים'

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן עולה להתקפה נגד תיקון חוק הגיוס, טוען כי "בעיתוי הזה זה דבר בלתי סביר בעליל" ותקף את הליכוד על "הכניעה המוחלטת למפלגות החרדיות" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

תיקון חוק הגיוס שצפוי להיות מאושר במקביל לתקציב המדינה - לפי ההסכם עם המפלגות החרדיות, מעורר סערה בקרב הפוליטיקאים, כאשר אחדים מהם בוחרים להשתלח, שוב, בציבור החרדי.

יו"ר 'ישראל ביתנו', חבר-הכנסת, אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת כי "אי-אפשר להתעלם מהעיתוי האומלל שדווקא בשבוע הבא ממשלת ישראל מביאה חוק או הצעת החלטה שמבטלת את השוויון בנטל".

"אני חושב שכל ההתנהלות פה, קודם כל של משרד הביטחון, היא בלתי סבירה בעליל", אמר ליברמן ומתח ביקורת על שר הביטחון, "שדיבר בהתלהבות רבה על מחוות לפלסטינים".

"הייתי מצפה משר הביטחון שידבר קודם כל על ביטחון ישראל ורק אז על מחוות לפלסטינים, לא הפוך", טען ליברמן, "אבל גם בנושא של ההסכמה או הובלה של משרד הביטחון בנושא ביטול שוויון בנטל בעיתוי זה, כשאנחנו מתמודדים עם אינספור אתגרים ביטחוניים".

ליברמן הוסיף ואמר כי "אנחנו רואים מה קורה ביהודה ושומרון, גם בירושלים, גם נוכח האיומים מרצועת עזה - כמעט בכל שבוע או כמה פעמים בשבוע יורים טילים על מדינת ישראל. אנחנו רואים מה קורה בצפון. אנחנו רואים מה קורה בסיני. מה קרה עם המטוס הרוסי. אנחנו רואים עד כמה המצב מסובך בסוריה ובלבנון".

"בעיתוי הזה להביא את ביטול השוויון בנטל - אני חושב שזה באמת דבר בלתי סביר בעליל", המשיך ליברמן, "זו פגיעה באותם אנשים שכל הנטל נופל עליהם - גם נטל השירות פעיל, גם נטל שירות מילואים, גם עבודה וגם תשלום מסים ואין לזה שום הצדקה הלכתית".

ליברמן הוסיף ומתח ביקורת על מה שכינה "כניעת הליכוד לחרדים" ואמר כי "זה דבר שלא ייעשה. הכניעה המוחלטת של הליכוד למפלגות חרדיות בנושא השוויון בנטל, הגיור, ברית הזוגיות - פשוט נוגדת את כל רוח הציונות שקמה כתנועה חילונית לחלוטין".

ליברמן הוסיף וטען כי "כל גדולי ישראל היו לוחמים ולא פחות יהודים. יהושע בן נון, דוד המלך ויהודה המכבים, הם לא היו פחות יהודים ומעולם לא הציגו את היהדות מול הצבא".

כפי שדווח מוקדם יותר, במהלך דיון שהתקיים במסגרת ישיבת הנהלת קואליציה, הבהיר בנחרצות יו"ר סיעת "יהדות התורה" ח"כ מנחם אליעזר מוזס, כי הוא דורש מהקואליציה לעמוד בסיכומים ולאשר את חוק הגיוס גם בקריאה שניה ושלישית, עוד לפני אישור התקציב בקריאה שניה ושלישית.

יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי השיב לח"כ מוזס כי כוונת הקואליציה לקבל את הסכמת הסיעות החרדיות לכך, שחוק הגיוס יאושר רק בראשונה לפני התקציב והשניה והשלישית שבוע לאחר מכן.

מיד לאחר ישיבת הנהלת הקואליציה התכנסה ועדת כנסת בשנית בענין סדרי הדיון של שבוע התקציב במהלכה דרש ח"כ מוזס מצחי הנגבי, שוב, להצהיר כי כוונת הקואליציה לאשר את חוק הגיוס בכל הקריאות במקביל לתקציב.

הנגבי השיב ואמר כי "אם הממשלה תדרוש, שנאשר את חוק הגיוס גם בשניה ושלישית, נשנה את סדרי הדיון ונפעל בהתאם".

לדברי מוזס הציפייה מהממשלה היא לעמוד בסיכומים ולהעביר במהירות האפשרית את חוק הגיוס המתוקן. לדבריו, "ככל שיתארך הדיון בנושא הגיוס, תגבר ותגדל ההסתה. יש לסיים הליך החקיקה מהר וקצר, כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני ואני מקווה שאכן הם יעמדו במה שהבטיחו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר