משנים אסטרטגיה

הסכם סודי? הפלג הירושלמי מפסיקים את הטרדת המפרסמים

לאחר שנתיים בהם הוביל 'קו המאבק' המשויך לאנשי 'הפלג הירושלמי' מחאה והטרדות נגד מפרסמים שהחרימו את "הפלס", הודיע מפעיל הקו כי הוחלט לקחת פסק זמן מפעולות המחאה. האזינו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אברהם טריגר (צילום: כיכר השבת)

משנים אסטרטגיה: לאחר תקופה ארוכה בה הוטרדו חברות מסחריות רבות כמו גם משרדי פרסום על ידי אנשים לכאורה המשתייכים ל'פלג הירושלמי' ומזוהים עם עיתון 'הפלס' בעקבות חרם הפרסומות נגד העיתון החליטו מובילי המאבק להפסיק עם ההטרדות, עדיין לא ברור האם מדובר בהסכם סודי מול אחד ממשרדי הפרסום החרדיים או אולי אף בהבנות שקטות מול 'יתד נאמן'.

מפעיל קו המאבק, אברהם טריגר, שנחשד על ידי המשטרה כ"מוח" מאחורי השיטה, הודיע אמש כי הוחלט להפסיק את כל פעולות המחאה. בהודעתו למאזיני הקו מסייג טריגר ואומר כי ההטרדות יופסקו באופן זמני אולם מביע את תקוותו כי הדבר יישאר באופן קבוע. בכך מציג טריגר שינוי מגמה משמעותי מהאסטרטגיה בה נקט בשנתיים האחרונות מאז החלו "החרמות" על עיתון הפלס המזוהה עם אנשי הפלג הירושלמי.

"מוקד המאבק לילה טוב", פותח טריגר את הודעתו הרדמטית, "אחים יקרים בני התורה החביבים השותפים לדרך ולמאבק הנחוש, הצודק, הלגטימי, הראוי, שכל בני התורה בכל מקומות מושבותיהם נגד כל חברה וחברה ונגד כל מפרסם ומפרסם ונגד כל הפוגעים בציבור בני התורה".

"קרוב לשנתיים שמוקד המאבק פעיל בנחישות ללא מורא וללא פחד וכל ההפרעות והנסיונות נאלחים כמו הצקות והטרדות ומעצרים באישון ליל, ברוך ה' לא חדל יום אחד מוקד המאבק מלפעול, וכולם רואים את האדמה החרוכה של המדיה הפרסומית", מצהיר טריגר בגאווה.

"מהפיכה חלה בכל המפרסמים שהם נוטשים כי הם מבינים שהם לא יכולים לפרסם באופן שווה", הוסיף וטען.

טריגר ממשיך ואומר כי "כעת כשהאדמה חרוכה חייבים לנסות דרכים אחרות בשבירת החרם שיצרו להם משרדי הפרסום עם אותם חברות מסחריות ולכן לאחר מחשבה רבה ועיון והתייעצות מרובה ושקילת הדברים הוחלט לקחת פסק זמן הרמטי, באופן ברור ומעוגן, להפסיק את כל פעילות המחאה מכל סוג שהוא למשך פסק זמן של בדיקת המשק והמדיה הפרסומית".

"הוחלט לאחר בדיקת הנתונים והתייעצות מרובה לקחת פסק זמן מסויים כדי לנסות את הדרכים הקיימות כדי לפרוץ את אותו חרם פרסומי. אף אחד לא נטש את המאבק אך תמיד יש לנסות דרכים נוספות", ממשיך טריגר, "בני התורה היקרים כי באנו עם נחישות כדי להביא לשבירת החרם. לא מחולשה ולא מרפיון מודיעים אנו את ההודעה הזאת. עדיין באופן ברור באנו להודיע את הפסקת המאבק באופן זמני לבדיקת נסיונות נוספים".

"מהיום ואילך יהיה פסק זמן הרמטי וששום בן תורה לא יטול את הדין לעצמו", מבהיר טריגר למאזיניו.

כזכור, טריגר עצמו ועוד עשרות אברכים נעצרו בשנה שעברה באישון לילה לאחר תלונות של מפרסמים על הטרדות. מרבית העצורים מלבד טריגר שוחררו באופן מיידי אולם נגד טריגר הוגש כתב אישום.

עדיין לא ברור מה עומד מאחורי ההחלטה להפסיק עם המאבק, האם מדובר בהוראה שהגיעה מראשי 'הפלג' לאחר מחשבה שפעולות אלו אינן מועילות, הן להשגת פרסומות לעיתון והן כנזק תדמיתי לציבור המזוהה עם הפלג הירושלמי, זאת לאחר כתבות רבות שפורסמו בכלי התקשורת הכלליים בישראל כנגד התופעה.

או שמא מדובר בסיכום חשאי עם אחד משרדי הפרסום החרדיים בבני ברק שבהנהלה חסידית, להפסיק את ההטרדות באופן טקטי תמורת פעילות שלהם אצל מפרסמים בניסיון להכשיר את הפרסום בעיתון זאת לאחר ההבנה כי ההטרדות מציקות ופוגעות בענף הפרסום החרדי כולו ואולי אף בהבנות שקטות מול 'יתד נאמן' שנועדו לשקם את שוק הפרסום החרדי.

במהלך השנתיים האחרונות התלוננו מנהלי חברות מסחריות ובכירים במשק על הטרדות רבות. חלקם סיפרו שמתקשרים אליהם אלמונים באישון ליל, מקללים ומשמיעים דברי נאצה. אחרים סיפרו על כך שמפוצצים את מרכזיית העסק בשיחות מה שלא מאפשר לחברה לעבוד כסידרה.

בעלי חברות הראיינו במוספים הכלכליים 'גלובס', 'כלכליסט' ו'דה מרקר' נגד התופעה אולם היא נמשכה למרות פעילות המשטרה.

כעת מביעים מנהלי משאדי הפרסום וראשי המשק את תקוותם כי תושג אכן רגיעה וכי השקט ישוב לעסקים שיחזרו למסלולם. "זה לא נעים היה שאשתי התעוררה באמצע הלילה לקול צעקות", מספר בכיר בחברה מסחרית המקווה כי עתה השקט ישוב.

האזינו להודעה המלאה מ'קו המאבק'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר