הקרב על המקום בכנסת

גואטה בדרך לכנסת? מיכאלי ימונה ליו"ר ש"ס בהסתדרות

יו"ר ש"ס אריה דרעי סיכם עם ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי כי ימונה לתפקיד יו"ר ש"ס בהסתדרות, בכך נראה כי נסללה הדרך למינוי יגאל גואטה לח"כ לאחר התפטרות דרעי מהכנסת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
צפוי לכהן בח"כ החדש של ש"ס. יגאל גוואטה (צילום: יעקב כהן)

הקרב על המקום בכנסת: לאחר שהוצהר מעל לכל במה כי ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי ימונה לחבר כנסת לאחר פרישתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי מתפקידו בכנסת, מתברר כעת כי הוחלט למנותו לתפקיד אחר.

דרעי הגיע להסכמה עם מיכאלי כי הוא ימונה לתפקיד יו"ר ש"ס בהסתדרות ולמחזיק תיק הרווחה והצרכנות ככל הנראה במקום להיכנס כחבר כנסת בעת מימוש החוק הנורבגי.

נכון לעכשיו, אחרי מיכאלי ברשימת ש"ס לכנסת נמצאים מנכ"ל ש"ס ומנכ"ל רשת החינוך חיים ביטון, יגאל גואטה ומיכאל מלכיאלי.

לפי הערכות, ביטון יפרוש גם הוא מהרשימה והבאים בתור - גואטה או מלכיאלי ייכנסו לכנסת, עם התפטרותו של דרעי.

ל"כיכר השבת" נודע כי ביטון הודיע לדרעי על כוונתו לפרוש ממועמדותו ברשימת ש"ס וזאת בשל רצונו להמשיך בעשייה כמנכ"ל רשת החינוך.

ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי (צילום: יוסי זמיר - פלאש 90)

יצוין כי בש"ס הדעות חלוקות באשר לרצונו של דרעי מי יכהן ברשימה. מקורבים לדרעי אומרים כי דערי הביע את רצונו שגואטה הוא זה שיכהן בכנסת אך מנגד גורמים אחרים מעריכים כי דרעי לא מעוניין במינויו של גואטה כח"כ, ולכן ינסה למנות אותו לתפקיד חיצוני כדוגמת מנכ"ל הרבנות או תפקיד אחר וזאת בכדי לאפשר את כניסתו לכנסת של מיכאל מלכיאלי, נציג סיעת ש"ס במועצת עיריית ירושלים וראש מטה שר הדתות דוד אזולאי.

יצוין עם זאת כי טרם ברור מתי דרעי עצמו יתפטר מהכנסת. בחודש שעברו אמרו בש"ס כי הדבר יעשה רק לאחר אישור תקציב המדינה כבקשת שר האוצר משה כחלון, אך לא ברור האם דרעי בכלל יתפטר מתפקידו.

אברהם מיכאלי אמר כי "צברתי ניסיון רב בכנסת ואני חש שיש בכוחי לרתום את הניסיון הזה לטובת כלל העובדים ולהסתדרות בכלל".

מיכאל מלכיאלי

השר דרעי אמר כי "אברהם מיכאלי הוא איש חרוץ, רב פעלים ועתיר ניסיון והוא יתרום מיכולותיו הרבות לציבור העובדים, ובעיקר לחלשים והנזקקים שבהם. רגישותו החברתית בעזרה לכל פונה הופכים אותו לראוי ביותר לקחת על עצמו את מושכות הנהגת סיעת ש"ס בהסתדרות".

יגאל גואטה אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אף אחד לא דיבר איתי. אין לי מושג, מהבוקר אני מקבל טלפונים והודעות אבל אין לי מושג בכלום. אף אחד לא דיבר איתי על שום תפקיד כולל שום תפקיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר