כשרות בעלזא תוכנס אצל חב"ד?

אחרי 20 שנות נתק, באחרונה התקיימו מגעים בין בכירים במערכת הכשרות של בעלזא לרבנים חב"דיים. זהו תחילתו של עידן חדש? (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
הרב זילבר (מאיר דהן, אתר COL)

האם בקרוב יוכנסו מוצרים בהכשר 'בד"ץ מחזיקי הדת' של בעלזא לבתיהם של חסידי חב"ד? אתר COL החב"די מדווח, כי בחודשים האחרונים נערכו מגעים חשאיים בין גורמים בכירים בכשרות בעלזא למספר רבנים חב"דיים בנושא.

מפעל הכשרות 'מחזיקי הדת' של חסידות בעלזא הוקם בשנת תשל"ט, לפני 31 שנה. מפעל הכשרות מעניק הכשרים לעשרות חברות בישראל, כשחברות הדגל הם - 'טבעול' ו'תנובה'.

לפני עשרים שנה לערך, הוחלט בחסידות חב"ד שלא להכניס יותר את מוצרי מערכת הכשרות של בעלזא מסיבות כאובות, ואכמ"ל. באחרונה, אחרי נתק ארוך, יתכן ומוצרי בעלזא יחזרו לשולחן החב"די.

"רף איכות הכשרות שלנו נמצא היום במקום גבוה מאוד", אמר הרב יוסף-מרדכי זילבר, ראש מחלקת חומרי הגלם בבד"ץ 'מחזיקי הדת', בשיחה שהעניק ל-COL.

הרב זילבר משתתף בימים אלו בוועידת הכשרות האירופאית הנערכת בימים אלו במלון יוקרה בברזיל. במהלך היומיים של הוועידה, נשא הרב זילבר מספר נאומים, כשהמרכזי שבהן עסק בהשפעת מערכת הקיטור על ההשפעה במפעלים.

הרב זילבר עוסק בכשרות עשרות שנים ונחשב לאחד המובילים בתחום הכשרות בישראל.

הרב זילבר הוא איש מופנם שעושה את עבודתו נאמנה. הוא מסרב להיכנס עמנו לסוגייה הפוליטית, בגינה הופסק בחב"ד הכנסת מוצרי בעלזא. "זה לא מענייני, אני רק יכול לדבר ולהעיד על הצד הכשרותי הגבוה של בעלז", הוא אומר בחיוך.

לדברי הרב זילבר, "רמת הכשרות שלנו נחשבת לגבוהה וראויה להיות בכל בית נאמן בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר