בגלל הפיגועים: תוגברה האבטחה בבתי חב"ד

בעקבות מתקפת הטרור בפריז שבצרפת, תוגברה בימים האחרונים האבטחה סביב בתי חב"ד. האבטחה תכלול הצבת מאבטחים נוספים סביב בתי חב"ד. התקציב - מ"הקרן לידידות" (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אבטחה במוסדות יהודים בפריז, ארכיון (צילום: ישראל ברדוגו)

בעקבות מתקפת הטרור בפריז שבצרפת, תוגברה בימים האחרונים האבטחה סביב בתי חב"ד. האבטחה תכלול הצבת מאבטחים נוספים סביב בתי חב"ד ובדיקה קפדנית יותר של הבאים והיוצאים. כמו כן, המשטרה הגבירה את הסיורים סביב מוסדות יהודים ברחבי צרפת מחשש שגורמי טרור ינסו להוציא אל הפועל פיגועי טרור נגד יהודים.

התקציב מגיע מהרב יחיאל אקשטיין מ'הקרן לידידות' השנויה במחלוקת. התקציב נשלח בשעות האחרונות לשלוחי חב"ד בצרפת, בנוסף לתקציבים דומים שנשלחו בשנים האחרונות לעשרות בתי חב"ד ברחבי העולם במוקדים בהם יש התרעות ביטחוניות. בשנים האחרונות הותקנו בבתי חב"ד רבים מערכות אבטחה חדישות, ושאר אביזרים גלויים וסמויים.

הרב מנחם מנדל אזימוב, מנהל מוסדות חב”ד בפריז, מציין כי "הימים האחרונים היו קשים ביותר עבור אזרחי צרפת בכלל ועבור היהודים בפרט. באופן טבעי אנו חשים כמטרות מהלכות ומודעים לכך שהמרכזים הקהילתיים שלנו, בתי הכנסת ומוסדות החינוך חשופים לסכנה. המצב הזה הופך את הסיוע לחיוני מאוד עבורנו".

הרב משה כהן, משלוחי חב"ד ברובע ה-11 בפריז שבצרפת, סיפר אתמול ל"כיכר השבת" כי סיים את סעודת השבת כרגיל ונפרד מאורחיו, כשלפתע שמע סירנות ללא הפסקה ברחוב בו הוא מתגורר. "בגלל שזה היה ביום שישי בערב שמענו רק סירנות ולא חשבתי שקרה משהו חריג. רק בבוקר שכן שלי שהוא גם יהודי, הסביר כי התקשרו אליו וסיפרו שקרה פיגוע ודרשו ממנו שלא יצא מהבית. הוא הזהיר גם אותי שלא לצאת".

הרב כהן מספר כי המתקפה הייתה בצמוד לבית הכנסת אותו עזבו שעות אחדות קודם לכן וכך ניצלו חייהם, "למרות זאת הלכנו לבית הכנסת. הרחוב היה סגור כי הפיגועים התרחשו מתחת לבית הכנסת. ניצלנו בנס. בבוקר הלכנו לבית כנסת אחר".

אולם למרות מתקפת הטרור, אין בכוונתו לעלות ארצה, "צריך ביטחון בה' אמנם קצת מפחיד, אבל אם יש ביטחון כלום לא מפחיד. הסברתי לאנשים בשבת שבתקופת האדמו"ר הקודם נפלו ליד ביתו רקטות והוא לא פחד, לשאלת מקורביו אמר כי לכל יש טיל כתובת. לכן צריך ללמוד ולא צריך לעלות לארץ מפחד". לדברי הרב כהן הוא לבד בתחושתו "חשבתי שאנשים יפחדו אבל במציאות כולם מסתובבים כרגיל. אנשים כן מרגישים בטוחים".

כ-700 אנשים מבני הקהילה היהודית בפריז, התכנסו אמש בבית הכנסת הגדול בעיר לעצרת תפילה, בעקבות המתקפה הרצחנית בליל שבת. המתפללים אמרו את תפילת "יזכור" לזכר הנרצחים, עמדו דקת דומיה ושרו את ההמנון הצרפתי "הלה מראסיז".

אחר כך, דיברו ראשי הקהילה. הרב חיים קורסייה, רבה הראשי של צרפת וסגן יו"ר ועידת רבני אירופה אמר: "תקופת אבל זה לא זמן שמפסיקים לפעול, אבל הפעם צריך לפעול בזמן האבל ולהישאר ערניים. אנחנו מאחלים החלמה לפצועים וקוראים להיות מאוחדים. אני מופתע מכמות הטלפונים שקיבלתי של כאלה שרצו לעזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר