"הפקחים היו עסוקים"

זעזוע בבני ברק: שוב מירוץ אופנועים בעיצומה של שבת קודש

בניגוד להודעות העירייה, בשבת האחרונה שוב התקיים מירוץ אופנועים בעיר תוך חילול שבת מחפיר. "יתד נאמן" מזדעק במחאה וב"המודיע" טוענים: הפקחים היו עסוקים בקריאה ביטחונית (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חנוך זייברט ומירוץ אופנועים (אילוסטרציה) (צילומים: כיכר השבת, אדי ישראל / פלאש 90)

במהלך השבתות בשבועות האחרונים מתקיים מירוץ אופנועים בצפון העיר בני ברק, ברחוב הלח"י, הגורם לחילול שבת המוני בתוככי עיר התורה והחסידות.

מזה מספר שבועות שעשרות אופנוענים מאזור גוש דן מארגנים מירוץ אופנועים בעיצומה של השבת במתחם רחב ידיים בצפון בני ברק, סמוך לשכונת קרית הרצוג, תוך חילול שבת מחפיר.

בעירייה פעלו לעצור את התופעה ובשבוע שעבר אף פרסמו בעיתונות החרדית הודעה מיוחדת מטעמם כי אכן בעקבות פעילותו של ראש העיר חנוך זייברט נעצרה התופעה המחפירה.

אלא שמתברר כי בשבת האחרונה מירוץ האופנועים התקיים כרגיל - זאת בניגוד לכל ההודעות שהפיצה העירייה. והבוקר? 'יתד נאמן' יוצא בהתקפה נגד חילולי השבת בעוד "המודיע" מגבה את ראש העיר חנוך זייברט.

תחת הכותרת "כאב ומחאה נמרצת נוכח חילולי השבת בצפון העיר בני ברק", מצטט "יתד נאמן" את יו"ר משמרת השבת הרב חיים זלץ שאומר: "דרשנו מראש העיר ומהרשויות לגדר את המקום ולעמוד על כך שיהיה פקחים במקום לאכוף את חילול השבת, לצערנו עדיין זה לא קרה והשבת היה חילול שבת המוני".

"על הרשויות לפעול מיידית לגדר את המקום ולפעול נגד פורצי הגדר – תרתי משמע בכל חומרת הדין", הוא מבהיר ומספר כי "מדובר בשטח רחב ידיים השייך למינהל מקרקעי ישראל ומגודר טלאי על גבי טלאי כאשר יש במקום פרצות משם נכנסים האופנועים לשטח המתחם".

"בשבוע שעבר התרעתי בפני העירייה על הפירצה של חילול השבת ואכן סגן ראש העיר הרב מנחם שפירא גייס את עובדי התברואה שפינו את הצמיגים שהוכנו מבעוד מועד לקראת המירוץ, כמו"כ הגיע שיטור עירוני שמנע מהאופנועים את הכניסה למקום, ואכן באותה שבת לא היה חילול שבת במקום", מספר זלץ ל"יתד נאמן".

על שראו עיניו בשבת האחרונה הוא מספר: "כשהגעתי למקום במהלך השבת האחרונה יחד עם קבוצת אברכים מצאנו כעשרה אופנועים שהגיעו לפעילות בשטח, זה היה בין השעות שתיים לשלוש אחה"צ, מחינו בפניהם על חילול השבת, ובאותו זמן שמחינו בפניהם התהפך אחד האופנוענים ונפצע, אך שאר הצעירים עמדו במריים והמשיכו בחילולי השבת".

מנגד, בעיתון "המודיע" מדווחים כי אמש, במוצאי שבת, "כינס ראש העיר חנוך זייברט את הגורמים הנוגעים בדבר במטרה לחדד שוב את הנהלים ולמנוע הישנות מירוץ האופנועים בשבת - מאבק אותו מנהל ראש העיר בשבועות האחרונים".

העיתון מגולל את שאירע בשבועות האחרונים ומציין כי "ישראל דרנגר, רמ"ט ראש העיר, יצא למקום ומצא את המכשירים והמשטחים שהוכנו למירוץ אופנועים נוסף בשבת שעברה ובשיתוף פעולה עם נצ"מ שמעון לביא, מפקד משטרת מרחב דן, ננקטו כל הצעדים החוקיים למניעת המירוץ".

"גם ביום שישי האחרון", כותב "המודיע", "הגיעו שוטרי השיטור העירוני למקום כדי לוודא שהמירוץ לא יתקיים גם השבת. אולם למרבה הצער, בצהרי יום שבת הגיעו במפתיע כמה פרחחים בודדים (לעומת הפעמים הקודמות - אז היו מה עשרות) למקום וערכו את המירוץ. השיטור העירוני שמופעל על ידי נכרים היה עסוק באותה עת בקריאה ביטחונית ולכן לא נכח במקום כפי ההוראות שקיבל והגיע באיחור למקום".

"המודיע" מוסיף ומציין כי הרב זלץ התקשר במוצאי שבת לראש העיר זייברט ועדכן אותו על חילול השבת וזייברט כינס "כבר אתמול את כל הנוגעים בדבר לחידוד נהלים".

עוד מדווח המודיע כי זייברט הודיע על כוונתו להיפגש בשבוע הקרוב עם ראשי רשות מקרקעי ישראל שהשטח נמצא בבעלותם כדי שינקטו באמצעים חוקיים נגד מארגני המירוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר