בגלל הדלקת נרות חנוכה?

סערה בישיבת "קול יעקב": תשעה בחורים ספרדים סולקו

תשעה בחורים סולקו מישיבת "קול יעקב", לטענת קרוביהם, בשל הפצת פסק ההלכה של הראשל"צ הגר"י יוסף בעניין הדלקת נרות חנוכה בישיבה אך בהנהלה טוענים כי סולקו מסיבות אחרות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פסק ההלכה של הגר"י יוסף (תמונה ראשית: אלי סגל)

מדליקים בברכה? ישיבת 'קול יעקב' בראשות הגאון רבי יהודה עדס סילקה תשעה בחורים מהישיבה. הבחורים טוענים כי סולקו בשל הפצת פסק הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף שיש להדליק נרות חנוכה בלא ברכה אך מנגד בישיבה טוענים שהבחורים סולקו בשל סיבות אחרות.

תשעה בחורים נזרקו מהלימודים בישיבה, לדברי קרובי משפחתם הם נזרקו לאחר שהפיצו במסדרונות הישיבה את פסק ההלכה של הראשל"צ הגר"י יוסף, שפורסם ב"כיכר השבת", לפיו בחורי ישיבה ספרדים לא ידליקו נרות חנוכה. אך אם הישיבה מחייבת אותם להדליק, או שמפחדים שילשינו אותם להנהלה, שידליקו בלא ברכה.

הפסק מנוגד לעמדתו של ראש הישיבה, הגאון רבי יהודה עדס, שאומר כי על בחורי הישיבה להדליק בברכה. לדברי קרובי משפחתם של הבחורים, בהנהלת הישיבה החליטו לזרוק אותם רק בשל הפצת פסק ההלכה.

אך גורמים בהנהלת הישיבה טוענים כי הסיבה שהבחורים נזרקו היא בשל דברים אחרים שהתרחשו בחודשים האחרונים בישיבה, ו"חוסר התאמה", כאשר רק במקרה ההחלטה יצאה לפועל בחג החנוכה.

יצוין כי אחד מהתלמידים שנזרקו הוא אחיין של דמות מוכרת בתנועת ש"ס ברשויות המקומיות המכהן בתפקיד רשמי.

בקרב תלמידי הישיבה יש לא מעט שחושבים כי ההחלטה לזרוק את הבחורים, גם אם היא רק בעקבות הדלקת נרות חנוכה, מוצדקת.

"אף אחד לא מחייב את הבחורים ללמוד בישיבה כאן", אומרים בחורים בישיבה, "יש כאן את דעתו ההלכתית של הגר"י עדס, מי שרוצה לפסוק כמו הרב הראשי מוזמן ללמוד ב'חזון עובדיה'".

אחד מבוגרי הישיבה אומר כי "זו חוצפה לבוא לישיבה ולבקש לנהוג בדיוק הפוך מדעתו של המנהיג ואחרי זה גם להפיץ את הפסק תוך כדי תחושת מרד. אגב, גם הרב הראשי פסק להדליק בלא ברכה".

כזכור, בשבוע שעבר פורסמו ב"כיכר השבת" דבריו של הראשל"צ הגר" יוסף כי "בחורי ישיבות ספרדים לא ידליקו בברכה. יש פה כמה ספקות, אדם לא יכנס לספק ברכות. וכל הראיות שהביאו האחרונים, הכל - דחינו אותם". הראשל"צ הוסיף כי אם בכל זאת צריך להדליק - שידליק בלא ברכה.

הגר"י יוסף התייחס בשיעור לספר 'שיעורי חנוכה' של הגר"י עדס ואמר כי ב'ילקוט יוסף' הוא ענה לכל ההסברים של הרב עדס מדוע יש להדליק בברכה ומסביר מדוע אין לברך. "הוא מביא ראייה מהמהרש"ל, אבל שכח שהמהרש"ל היה אשכנזי", אמר הראשל"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר