ביקור מיוחד

דרעי בת"ת "שתילי זיתים": "המקום הנכון עבור ילד ספרדי הוא מוסד ספרדי"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ערך הבוקר ביקור במוסדות "שתילי זיתים" בבני ברק, ואמר כי "ילד ספרדי הלומד מילדות בת"ת ספרדי ברמה, הוא גדל הכי נכון ויוצא בן תורה מושלם". צפו בתיעוד (חרדים)

דרעי עם אחד התלמידים (​צילום: דוד זר)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ביקר הבוקר (חמישי) במוסדות החינוך "שתילי זיתים" בבני ברק, שם עמד על הצורך במוסדות ספרדים לטובת הילדים הספרדים.

את פניו קיבלו יו"ר המוסדות והמייסד הרב יהודה זיאת, בנו מנהל המוסדות הרב שמעון זיאת, המזכ"ל הרב יהודה אשכנזי וצוות המחנכים. אל הסיור התלוו סגר"ע בני ברק אלי דדון, ח"מ העיר יגאל גואטה, נתי נחום.

דרעי התקבל בשירה של ילדי הת"ת, שניצבו בשורות בפתח המוסדות לכבודו. לאחר מכן סייר בכיתות השונות ואף בבית המדרש בו לומדים תלמידי כיתה ח' והתרשם מרמת החינוך והידע של התלמידים.

באירוע קבלת פנים חגיגית לכבוד השר בהשתתפות אברכי הכולל, סיפר הרב יהודה זיאת על ילדותו במדינת מקסיקו בימים בהם בקושי היה תורה, ועל 40 שנה של בניית מוסדות שתילי זיתים בבני ברק שהפכו לשם דבר.

הרב זיאת שיבח את השר דרעי על עמידתו האיתנה לימין המוסדות עוד מזמן כהונתו כמנכ"ל משרד הפנים לפני 30 שנה ועד היום. "הקב"ה שלח את השר להיות מקים עולה של תורה בכל הארץ כדי להכשיר את הדור לקבלת פני המשיח", אמר הרב זיאת.

דרעי בנאומו הביע את התפעלותו ממוסדות 'שתילי זיתים' המונה כיום כ-1000 תלמידים. "אני לא אשכח את ביקורי הראשון בבני ברק כמנכ"ל משרד הפנים בתקופה ההיא, כשראיתי את העזובה הרוחנית של בני יהדות ספרד, ומאידך את מסירות הנפש של הרב יהודה זיאת להקים תלמוד תורה ספרדי על טהרת הקודש. אין לי ספק שהוא היה פורץ הדרך והזרקור שהאיר לכל אלו שבאו אחריו".

דרעי הזכיר את פגישתו אתמול עם שר החינוך נפתלי בנט בנושא המחוז החרדי, וסיפר על העמדה הנחרצת שהביע בדבר עצמאות החינוך החרדי ועל מניעת כל דריסת רגל של מפקחים פדגוגיים בתכני הלימוד. "השר בנט לא הבין מדוע אנחנו כל כך מתעקשים על כך, הסברתי לו שילדי ישראל זהו פך השמן הטהור שלנו ואנחנו שומרים עליו מכל משמר".

"צריך לדעת שילד ספרדי הלומד מילדות בת"ת ספרדי ברמה עם מורים טובים, ואחר כך הולך ללמוד בישיבה ספרדית טובה, הוא גדל הכי נכון ויוצא בן תורה מושלם", הוסיף דרעי, "הוא מרגיש בסביבה הטבעית שלו, כשווה מול שווים, וצומח נכון. לכן עלינו לשאוף להעלות את הרמה במוסדות החינוך שלנו כדי שיהיו לכתחילה ויגדלו את הבנים שלנו לתפארת".

לסיום הוסיף דרעי כי בכוונתו להקים עוד 100 מוסדות חינוך ברחבי הארץ, בעיקר של קירוב, וכן לשפר ולהעלות את הרמה החינוכית והלימודית של המוסדות הקיימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר