הסיפור המלא

פעילי הימין נפלו: כך שיעור נגד שנאת חרדים הפך ל"הסתה"

'אני רוצה שיפחד לצאת מהבית לבוש כמו חרדי, שיהיו אנשים שפשוט יורידו אותו וזהו' נכתב במסגרת פעילות שנערכה בבית ספר ירושלמי. הסתה? ממש להפך. הסיפור שהפיל את פעילי להב"ה (ברשת)

חיים אבני | כיכר השבת |
(המייל האדום)

הקמפיין שהוצא מהקשרו: פרויקט של בית הספר "דנמרק" בירושלים הסעיר את הרשת בשעות האחרונות לאחר שהוצג כקמפיין הסתה מזעזע נגד הציבור החרדי. תמונות שהוצגו ברשת הציגו דפי עבודה שניתנו לתלמידים בהם נכתב כי "אני רוצה שיפחד לצאת מהבית לבוש כמו חרדי, שיהיו אנשים שפשוט יורידו אותו וזהו".

בשעות האחרונות החלו גם פעילים המזוהים עם ארגון הימין הקיצוני "להב"ה" להפיץ באמצעות הרשתות החברתיות את הדברים כשהם מסבירים כי מדובר בעבודה שניתנה לתלמידי בית הספר הירושלמי "דנמרק", ומבקשים למחות נגד בית הספר ואף לפעול לפיטורה של המורה ששלחה את העבודה מבית הספר.

אלא שמבדיקה שערכנו עולה כי לא זו בלבד שאין מדובר בהסתה, אלא מדובר בקמפיין מיוחד שפתחו בבית הספר בשיתוף עם משרד החינוך ומטרתו למנוע הסתה מזעזעת כמו זו שבציטוט.

גורמים בבית הספר אמרו ל"כיכר השבת" כי הקמפיין אוסף ציטוטים של תגובות מסיתות של חילונים ברחבי הרשת שפורסמו גם באתר "דוסים" הפועל למניעת הסתה כנגד הציבור החרדי. במסגרת הפעילות, דואג בית הספר לתת לתלמידים כלים להתמודדות עם הסתה על מנת למנוע מהתלמידים להצטרף להסתה ברשת.

מנהלת בית הספר עמה שוחחנו הערב מסבירה ל"כיכר השבת" כי מדובר בתכנית מיוחדת במהלכה חושפים את התלמידים לציטוטים הקשים ביותר שיש נגד החרדים ברשת האינטרנט, זאת על מנת לזעזע אותם ולהסביר להם כי אין שום היתר להתבטא בצורה שכזו.

משיחה עם גורמים בבית הספר עולה כי בשעות האחרונות פעילים המזוהים עם ארגון להב"ה פתחו בקמפיין אינטרנטי נגד בית הספר כשהם כאמור מאשימים את המורה שחילק את דפי העבודה בהסתה. נציגי ארגון להב"ה עימם שוחחנו הערב סיפרו כי מדובר ככל הנראה ב"בית ספר של שמאלנים" שמסית נגד החרדים, כשהם מספרים כי בכוונתם לפעול משפטית נגד בית הספר ונגד המורה ומטיחים במורה האשמות קשות.

מנכ"ל הארגון, בנצי גופשטיין, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי מדובר במורה שהתבטא בעבר בצורה לא נאותה כנגד פעילי הארגון ולטענתו המורה הציג את הקמפיין לתלמידים בצורה מעוותת שמעודדת הסתה, ולא מונעת הסתה. גופשטיין מבהיר עם זאת כי "נכון לעתה הארגון לא נוקט עמדה רשמית בנושא מכיוון שהוא טרם נבדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר