פרסום ראשון

סמינר חדש לבנות "הפלג הירושלמי" יוקם בבני ברק

סמינר חדש לבנות "הפלג הירושלמי" בשם "אוהל רחל" יוקם בשנת הלימודים הבאה בעיר בני ברק • המנהלת: הרבנית מרים אייזנטל • הנשיא: הרב שמואל מאיר • הרישום לסמינר יוצא לדרך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנהיג 'הפלג' הגר"ש אוירבך (באדיבות המצלם)

הפילוג מחריף: סמינר חדש לבנות המזוהות עם הפלג הירושלמי יוקם בשנת הלימודים הבאה בעיר בני ברק.

הרישום לסמינר שייקרא בשם "אוהל רחל" לזכרה של הרבנית רחל אוירבך ע"ה אשת הגאון רבי שמואל אוירבך, נפתח בימים אלו, והוא נערך לכל שכבות הגיל ולא רק לכיתה ט'.

הבוקר מפרסם עיתון "הפלס" מודעה בה נכתב על פרטי הרישום לסמינר החדש.

את הסמינר החדש תנהל הרבנית מרים אייזנטל, בתו של ראש ישיבת גרודנא הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל והוא יהיה בנשיאותו של הרב שמואל מאיר שניהל עד לא מכבר את "סמינר מאיר" בבני ברק.

בניהול הסמינר מתכוונים להיות מתוקצבים דרך משרד החינוך אך לא להיות סמינר עירוני.

יצויין כי עד עתה למרות המחלוקת בציבור הליטאי והסערה הפנימית שהובילה להקמת בתי כנסיות וישיבות כמו גם תלמודי תורה נפרדים הרי שבבני ברק מדובר בפעם הראשונה של התפלגות גם לגבי ציבור הנשים.

בעבר למדו בנות ממשפחות המזוהות עם הפלג הירושלמי בסמינר בהנהלתו של הרב מאיר אולם לטענת אותם הורים מאז מינויה של הרבנית רחל בורנשטיין נוצר צורך מצידם להקמת אלטרנטיבה חינוכית.

כזכור חילופי ההנהלה בסמינר הרב מאיר נעשו בעקבות הוראתם של מרנן גדולי ישראל ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי למנות את הרבנית בורנשטיין רעייתו של הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר