בחירות בבירה

הפלג הירושלמי הודיע: נתמודד לכל המינהלים הקהילתיים בירושלים

סיעת "בני תורה" של "הפלג הירושלמי" הודיעה כי בכוונתה להציב מועמדים "ראויים והולמים" למינהלים הקהילתיים בכל השכונות בעיר ירושלים. צפו לעימותים בשכונות החרדיות בבירה (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חיים אפשטיין, נציג בני תורה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סיעת בני תורה בעיריית ירושלים הודיעה הערב (רביעי) כי תציב מועמדים מטעמה בכל המינהלים הקהילתיים בעיר, זאת בעקבות ההודעה של העירייה על הליכה לבחירות בשכונות העיר בראש חודש סיוון. בסיעה הודיעו הערב כי הם "נערכים להצבת מועמדים ראויים והולמים הכפופים לדעת רבותיה בכל השכונות זאת על פי הוראתו של הגר"ש אוירבך".

ב'בני תורה' אומרים כי "עצם ההליכה לבחירות במינהלים תוך חודשים ספורים מהווה הישג עצום, זאת משום שהנציגות החרדית בעירייה ניסתה במשך שנים רבות להוביל לבחירות ולא עלתה בידה". לדבריהם, "עם כניסתה של הסיעה לקואליציה העירונית דרשה מראש העיר ניר ברקת לקיים בחירות בכלל המינהלים הקהילתיים ברחבי העיר בהם לא נערכו בחירות מזה שנים רבות".

בדברי הנימוק לדרישה נאמר כי "לא יתכן ששכונות שלמות מתנהלות על ידי גופים ואישים שאינם מייצגים את דעתם והלך רוחם של התושבים". כראיה, מציינים בפלג הירושלמי את שכונת קריית יובל אשר עברה מהפך של ממש כאשר המוני חרדים עברו להתגורר בה, אך אנשי מינהלת "יובלים" מסרבים להכיר במציאות המשתנה ומונעים את הקמתם של בתי כנסת, תלמודי תורה, בתי ספר, גני ילדים או מעונות יום.

נציג "בני תורה" חיים אפשטיין אמר כי מדובר ב"עשיית צדק היסטורי". לדבריו: "לראשונה מזה שנים רבות יוכל הציבור לבחור את נציגיו, וייעשה סוף לשלטון עריץ המדכא את נתיניו".

הבחירות יתקיימו בשתי פעימות, בתאריך ה- 7/6/16, א' סיון תשע"ו ובתאריך 20/12/16 כ' כסלו תשע"ז. בפעימה הראשונה יתקיימו בחירות במינהלים הקהילתיים שבהם נערכו בחירות ע"פ סעיף 5.8 בשנת 2012 - בהם: רוממה, בית דוד, רמת שלמה, יובלים, גבעת שאול, גבעת מרדכי, קרית משה, מעלה רמות, רמות אלון, פסגת זאב, בית חנינא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר