המאבק ב"קו ההגנה"

בגלל התמונה ב"כיכר השבת": שלושת החשודים זומנו לחקירה

ביהמ"ש חזר בו מההחלטה לסגור את "קו ההגנה" המשויך לאנשי הפלג הירושלמי ובכך הקו ימשיך לפעול • שלושת החשודים בקמפיין "הציידים" זומנו לחקירה בגלל תמונה ב"כיכר השבת" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלושת החשודים בתמונה בגינה זומנו לחקירה (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

פרשת סגירת "קו ההגנה" של הפלג הירושלמי: השופט שאול גבאי ריכטר בהחלטה חדשה הבוקר (ראשון) החליט כי טעה בסגירת קו ההגנה ובכך חזר בו מהחלטתו המקורית לקבל את טענת המשטרה כי קיים סיכון לחיי אדם בפעילות הקו.

השופט כותב בהחלטתו כי טעה וכי אף הטענה כי קיימת בפעילות הקו אי אלו משמעויות של העלבת עובדי צבור גם היא אינה נכונה ולא קבילה.

בהחלטתו כתב השופט כי "אמנם התכנים בוטים ולא ערבים לאוזן של חלק נרחב מהציבור ואולם הם משקפים הלכי רוח בקרב ציבור גדול המוחה נגד מדיניות ציבורית הנראית לו שגויה משמעות הדבר שהדברים נוגעים לליבה של מחלוקת ציבורית ובעניינה יש להקפיד שבעתיים על שמירתו של חופש הביטוי.

"לפיכך משמצאתי לאחר עיון מחודש בחומר החקירה, כי לא קיים חשד סביר לעבירות הנטענות (העלבת עובד ציבור וסיכון חיי אדם) אין בסיס לצו שניתן ועל כן דינו להתבטל וכך אני מורה".

בכך חוזר בו בית המשפט מההחלטה אותה החליט בשבוע שעבר לסגור את הקו.

בפלג הירושלמי מאישימים כי ההר הוליד עכבר. לדבריהם, "שוב הוכח כי אין בידי רשויות החוק מאומה מעבר לנסיון השתקה דורסני נגד פעילותם של יראי השם שלוחמים בפעילות הציידים".

פרסום התמונה ב"כיכר השבת"

בפלג הירושלמי אומרים כי הם "רואים בחומרה רבה את תוצאות הדיון וההחלטות ומאשימים את גופי השלטון והחוק בשימוש כוחני ובלתי הוגן בכלים שברשותם כדי לסתום פיות ולהשתיק את קולם של המוחים נגד המשכנעים להתגייס בתוככי עולם התורה".

כראיה לכך מוסיפים לציין בפלג הירושלמי כי רק הבוקר התבקשו כל שלושת החשודים ששוחררו למעצר בית לשוב ולהיחקר כשהעילה היא פרסום תמונתם באתר "כיכר השבת" מתוך מעמד "שקל הטהור" שהתקיים בשבוע שעבר בו נראו יושבים יחד - דבר שנאסר עליהם לפי תנאי השחרור למעצר הבית.

לדברי אנשי הפלג הירושלמי, השלושה התבקשו לשבת כך לצורכי התמונות ובמשטרה יודעים כי הם היוו חלק מהארוע אך לדבריהם "הוחלט להתנכל להם ולהזמינם לחקירות ואולי אף להשיבם למעצר".

"נראה כי בהחלטה זו, החשוד הרביעי בפרשה י.ב. ששימש כקריין ושדרן הקו, נוקה מהחשדות שהועלו כלפיו ותיקו ייסגר למרות שלא התייצב לחקירות כשאר שלושת החשודים הנוספים בפרשה", מעריכים בפלג הירושלמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר