סערת הביקור באוקראינה

התובע באוקראינה פתח בחקירה נגד ח"כ מרגי; "לא ידוע לי"

על פי דיווחים באוקראינה, התובע הכללי במדינה פתח בחקירה נגד ח"כ יעקב מרגי בשל ביקורו בקרים וכי נשקלת העמדתו לדין. מרגי ל"כיכר השבת": לא ידוע לי, יש תיאום עם משרד החוץ (מדיני)

חיים אבני | כיכר השבת |
הפגישה שגרמה למשבר הדיפלומטי ((צילום: מתוך אתר rk.gov.ru))

סערת ביקור ח"כ יעקב מרגי באוקראינה: כלי התקשורת באוקראינה דיווחו במהלך סוף השבוע, כי התובע הכללי של אוקראינה הודיע על פתיחת חקירה פלילית נגד ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), לאחר שחבר הכנסת ביקר בחצי האי קרים ונפגש עם נשיא רפובליקת קרים, ממשל בובות של רוסיה שאינו מוכר על ידי כל מדינות המערב.

על פי הודעת משרד התובע הכללי באוקראינה, החקירה נפתחה על רקע הפרסומים בתקשורת על ביקור חבר הכנסת הישראלי בחצי האי שנכבש לפני כשנתיים על ידי הרוסים. על פי החוק האוקראיני, כל אדם המבקש לבקר בחצי האי קרים חייב לקבל את אישורו של נשיא אוקראינה. ומאחר שח"כ מרגי לא ביקש את האישור, הוא עבר על החוק האוקראיני.

בימים האחרונים פנו גורמים רשמיים מטעם ממשלת אוקראינה במכתב מחאה רשמי שנשלח למשרד החוץ הישראלי וכן ליו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, בו נכתב כי ביקורו של חבר הכנסת מרגי בחצי האי קרים מפר את החוק הבינלאומי ואת החוק האוקראיני. מנגד, במשרד החוץ טוענים כי ביקורו הפרטי של מרגי הגיע לידיעתם רק לאחר הפרסומים בתקשורת.

מרגי ואקסיונוב בפגישה (צילום: מתוך אתר rk.gov.ru)

התובע הכללי באוקראינה פרסם כי במידה והמשטרה תצליח לאסוף די ראיות נגד ח"כ מרגי, הוא יועמד לדין בהיעדרו על פי החוק האוקראיני. משמעות ההעמדה לדין של חבר הכנסת מרגי באוקראינה היא שחבר הכנסת לא יוכל להיכנס לאוקראינה ללא חשש שיעצר.

למרות הדיווחים האלה, ח"כ מרגי אומר הבוקר ל"כיכר השבת" כי ככל הידוע לו האוקראינים לא יגישו נגדו כתב אישום פלילי בעקבות התיאום מול משרד החוץ, שמצידו מנסה להרגיע את האוקראינים ולהסביר כי מדובר בטעות ולא בשינוי מדיניות.

כזכור, אמש נחשף ב"כיכר השבת" כי מי שעומד מאחורי הביקור הם אנשי "חב"ד רוסיה" וארגון הפדרציה היהודית ברוסיה בראשו עומד הרב לאזאר. מי שהזמין את מרגי ו"טמן לו פח" הוא רב חב"ד בקרים, הרב בנימין וולף. כשעל פי בכירים בקהילה היהודית ברוסיה נועד על מנת לספק "תשלום" לנשיא רוסיה פוטין לאחר שפקידי ממשל סייעו לאנשי חב"ד רוסיה להשתלט על הקהילה.

גם ח"כ מרגי הבהיר כי ביקש את אישור וועדת האתיקה של הכנסת לנסיעה אליה הוזמן באמלתה של סיוע חינוך יהודי במקום, כשרק לאחר מעשה הבין כי מטרת הפגישה הייתה לשימוש התעמולה הרוסית הפנימית והצגת מצג שווא כאילו חבר הכנסת הישראלי מכיר בממשל המוחרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר