צפו: הפגנה ראשונה במודיעין-עילית

סנסציה בעיר מודיעין-עילית: הפגנה. לראשונה בתולדות העיר, זכו תושבי העיר החרדית שמעבר לקו הירוק, להפגין. צפו בוידאו (חדשות, חרדים)

סנסציה במודיעין עילית: הפגנה. לראשונה בתולדותיה, זכו תושבי העיר החרדית שמעבר לקו הירוק, להפגין במו רגליהם. ואין המדובר בסתם הפגנה, אלא בהפגנה שכולה טהרה.

ומהו הסיפור שמרעיש את תושבי מודיעין עילית, עד כדי קיום הפגנה כנגד ראש העיר, כאמור, לראשונה בתולדות מודיעין עילית? התשובה: מקוואות.

תושבי השכונות החדשות במודיעין עילית, קרי: חפציבה, גרין פארק ונאות הפסגה, זועמים מאוד. מזה כמה שנים אין בשכונותיהם מקווה טהרה, מה שכמובן מפריע מאוד לתושבים, ומקשה על חייהם. המפגינים, שנתמכו (בשקט) בידי הרבנים המקומיים, מאשימים כי למרות כל ההבטחות והמילים היפות, נעדרת המקווה משכונותיהם, מאז אכלוסן לפני כמה שנים.

הסיפור מסתבר, מרגיז הרבה יותר. שהרי מזה כמה שנים עומדות בשכונות הללו שתי מקוואות, שבנייתן מצויה כמעט בשלבי סיום, וממתינות לסיום בנייתן. אילולא המקוואות העומדות כמעט מושלמות, היה אולי מי שדואג לבנייתן של מקוואות אחרות. אלא שעובדת קיומן של המקוואות הללו, מונעת את בנייתן של כל מקווה אחרת.

אז מה הבעיה, מדוע לא מסיימים אותן? התשובה הינה, כי המקוואות הללו, שבנייתן החלה בידי החברה פושטת הרגל חפציבה, נבנו בידי קבלן המשנה – חברת סולל בונה, ומאחר וזה לא קבלו את כספו, השתלט הקבלן על המבנה בדומה לרוכשי הדירות, וכך נותרו המקוואות בשיממונן, כאשר גברתנים שומרים בשער, לבל תתבצע פלישה למקום.

אלא שבעוד כלפי הדירות במקום הגיעו הרוכשים ונציגיהם לאי אלו הסדרים עם בעלי החובות, הרי שבנוגע למקווה לא חל כל שינוי מזה כמה שנים.

נציגי התושבים במקום, מלאים טענות כרימון כלפי ראש העיר יעקב גוטרמן. לדבריהם, גדולי ישראל אסרו על אכלוס השכונה ללא קיומו של מקווה פעיל בה, אלא שגוטרמן, צפצף על ההוראה ואישר את אכלוסה השכונה. אלמלא התנהגותו זו, הם אומרים, היה המקווה מתפקד כבר מכה שנים.

למותר לציין, כי ראש העיר גוטרמן, דוחה את כל הטענות נגדו. דובר העירייה יחיאל סבר, הגיב ל'כיכר השבת', כי העירייה עושה כל שביכולתה לקידום הנושא. כך למשל "בועדת תכנון ובניה של העירייה שהתכנסה בשבוע שעבר באולם המליאה, הוחלט פה אחד, לבקשתו של ראש העיר, לדחות את בקשתם של יזמי התוכנית מתתיהו מזרח לתוספת זכויות לבניה פרטית, עד שתסדיר את חובותיה עבור בניית המקווה בשכונת חפציבה וגרין פארק, כדי שחברת 'סולל בונה' שבנתה את המקווה, תעביר אותו באופן מיידי לבעלות העירייה כדי שתוכל להפעילו לרווחת הציבור".

מי אשם במצב? דובר העירייה מפנה את האצבע המאשימה לחברת חפציבה. "לולי קריסת חברת חפציבה המקווה כבר היה באחריות העירייה ופתוח לטובת הציבור" הוא אומר.

הוא גם מתייחס לטענה כי גוטרמן אישר את האכלוס ללא שנפתח מקווה: "בהתאם לסיכום גם שוחררו הדירות למגורים ולא עוכבו לתושבים, למרות שבניית המקווה לא הושלמה, על מנת שהרוכשים לא ייאלצו להמשיך ולסבול מתשלום שכר דירה פעמיים, פעם אחת על רכישת הדירה בחפציבה ופעם נוספת על מקום מגורם הזמני. זו הסיבה שבכל שלב שהוא העירייה לא התנתה את אכלוס דירות הדיירים בבניית המקווה ובהשלמת התשתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר