"הדרת נשים" בשחקים

קשישה תובעת את אל-על: הוזזתי למקום אחר בגלל נוסע חרדי

רנה רבינוביץ', קשישה בת 81 ועורכת דין בגמלאות הגישה תביעה נגד חברת "אל-על" זאת מאחר ונדרשה לעבור מקום בטיסה בשל בקשת נוסע חרדי. "זה עניין אידיאולוגי ולא אישי" אמרה לניו יורק טיימס (עולם)

אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

רנה רבינוביץ', קשישה בת 81 ועורכת דין בגמלאות הגישה תביעה נגד חברת "אל-על" זאת מאחר ונדרשה לעבור מקום בטיסה כבקשת נוסע חרדי. בראיון לניו יורק טיימס סיפרה האישה כי חרף הישגיה בחיים, היא הרגישה ש"הסיטואציה הקטינה אותי"

מדובר בטיסת אל-על שיצאה מניוארק לתל אביב בסוף השנה שעברה, כשרבינוביץ הנעזרת במקל התיישבה במקומה במחלקת עסקים. נוסע חרדי, כדבריה, שאמור היה לשבת ליד החלון באותה שורה שלה הגיע למקום, וסמוך לכך ניגשה אליה דיילת וביקשה ממנה לעבוד למקום אחר וטוב יותר.

"זה לא עניין אישי אלא אידיאולוגי וחוקי" טענה רבינוביץ, "אני חושבת לעצמי, הנה אישה מבוגרת, משכילה, הסתובבתי בעולם, ואיזה בחור יכול להחליט שאני לא אשב לידו. למה?".

רבינוביץ' הדגישה כי היא אינה אנטי-חרדית, קיבלה חינוך דתי בילדותה בעליה לשעבר שימשו כרבנים, היא שומרת שבת ואחר מנכדיה חרדי.

באל-על הגיבו כי רבינוביץ "נשאלה אם תיאות לעבור ממקומה למקום אחר בנימוס וברגישות, תוך הצעת מקום חלופי אשר נתפס כמקום טוב יותר. בד בבד הובהר שהיא אינה מחויבת כלל ועיקר לעבור למקום החלופי וככל שהיא מעוניינת להישאר במקומה, הרי שזו זכותה המלאה וזה לגיטימי לחלוטין".

בחברה ציינו כי האישה לא הביעה תרעומת על ההצעה ועברה מקום. למרות זאת, החברה ראתה לנכון להעניק לה שובר הנחה של 200 דולר לטיסתה הבאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר