אלקין: "חלק גדול מנוטשי ירושלים - חרדים"

השר לענייני ירושלים זאב אלקין אמר בדיון בכנסת כי חלק מרכזי מהנתונים של הגירה השלילית מהעיר הם של בני הציבור החרדי שבוחרים לעבור לערים חרדיות בהן זול יותר וקל לרכוש דירה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת, תמונה ראשית: אוליבייה פיטוסי)

הגירה שלילית בירושלים: מליאת הכנסת דנה הערב (רביעי) בהגירה השלילית מירושלים והזוגות שעוזבים את העיר בשל המחירים שהולכים וגדלים והופכים את קניית הדירה בעיר לחלום רחוק עבורם.

השר לענייני ירושלים זאב אלקין אמר כי חלק מרכזי מהנתונים של הגירה השלילית הם של בני הציבור החרדי שבוחרים לעבור לערים חרדיות בהן זול יותר וקל לרכוש דירה.

אלקין הכחיש את הטענה כי חילונים עוזבים את העיר בגלל החרדים: "פעם היו כל מיני תאוריות ומחלוקות שאמרו שהחילונים עוזבים בגלל החרדים או שאין מספיק תעסוקה - כל זה נכון, אבל הסיבה העיקרית שגוברת על הכול זה מחסור בתחום הדיור, שמתורגם למחירים יותר יקרים".

לדבריו: "רואים את זה למשל לאן עוברים. כבר הזכרתי שכ-40% נשארים בפריפריה הירושלמית. צעקתי מהמקום ואני חוזר על זה עכשיו כאן מעל דוכן הכנסת. זאת אומרת שבסופו – וזה, אגב, לא כולל את מודיעין. חלק גדול גם עוזבים למודיעין".

אלקין הצהיר כי החרדים הם חלק עיקרי מהעוזבים: "חלק גדול מהעוזבים – אתם יודעים מי? אוכלוסייה חרדית בעיר. אם פעם דיברו על החילונים שעוזבים, היום כולם עוזבים – החילונים, המסורתיים, הציונים-דתיים, החרדים – מאותן סיבות. אגב, החרדים מציינים, כמעט 80%, שהסיבה הראשונה לעזיבת העיר זה נושא הדיור. הם עוזבים לבית"ר עילית, עוזבים ל..".

ח"כ נחמן שי: "הערים החרדיות הן יותר זולות באופן דרמטי מאשר ירושלים?".

השר זאב אלקין: "כן, עובדה. בית"ר עילית, מודיעין עילית, בית שמש – עוזבים למקומות האלה ולא נשארים בירושלים. בדרך כלל מי שעוזבים זה המשפחות הצעירות, שמגיעות לשלב של הצורך לקנות דירה ויוצאות החוצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר