סערת התחפושות

הכל שטויות והבלים, נו נו / ל. יהלום

ילדים אצלנו צריכים לשאוף להתחנך רק בדרך המסורה. הם מתעקשים להישאר קצת עם ה"פרענקיות" שלהם? שילכו לפי הרב בנציון... אבל הרב עובדיה? הטור המלא של ל. יהלום (חרדים, דעות)

ל. יהלום | כיכר השבת |
מרן הגר"ע זצ"ל עם ילד שמחופש לו (ארכיון כיכר השבת)

הוא דומם את המנוע של רכב הליסינג הלא מנקר עיניים, יצא בעדינות מהרכב, ועטה על עצמו את הפראק של חברת האופנה "נדיר".

עוד כשהיה נשוי טרי תמיד הוא חלם על פראק עם אמירה שמשדר "חשיבות". לא סתם פראק רגיל שעובר את הברך, ונראה כמו שמלה של רבנים שלא מהמוצא שלו. בעצם כן מהמוצא שלו, אבל הוא כבר לא קשור ל"פרענקים". במיוחד עכשיו אחרי שכווווולם יראו למי יש את הפראק הכי יפה בחניכי הישיבות, ומי הכי "חושוב" כאן. לא משנה. מחשבות של הבלים. וייטער.

הוא פסע לאיטו בשביל המוביל אל עבר ביתו, כשכל כולו שקוע בענייני השקפה וענייני דיומא. המאמר מערכת בעיתון הבית פשוט היה נפלא. הם צודקים, לא כולם זוכים להיות חלק מפך השמן הטהור.

לא כולם זוכים להתעסק עם פכים קטנים של שמן טהור, שזה בכלל רבותא. להתעסק עם חינוך ילדים, תינוקות של בית רבן של טעמו טעם חטא.

מילא אז הוא התחיל כמלמד, אבל עכשיו, נפלאות דרכי השם, הוא כבר המנהל של החיידר. עכשיו יש לו דלת חופשית בבתיהם של גדולי הדור. אפילו הצלם שתמיד מגיע לצלם ילדי חאלקה, מכיר אותו, ושולח לו תמונות. פעם הוא ניסה בעצמו לשלוח לעיתונים של התמונות, לא לכבודו חלילה, אלא לרומם ולפאר את החיידר, אבל הוא לא מבין בדיוק איך לוחצים על ה"אינטר" במחשב. מזל שהרבנית קצת מבינה. העיקר שיהיה קידוש ה'. אין ספק.

וכך בעודו פוסע פסיעות קטנות, הוא נתקל לפתע בלוח המודעות בחדר המדרגות. גם כן חדר הם קוראים לזה. צריך לדבר עם שלומביץ' מהוועד שיגיד למנקה שלא ישאירו כאן עיתונים כאלה ואחרים בתיבות דואר, שלא קשורים להשקפה הצרופה. חוצפה. אין דעת חכמים נוחה מהם.

ובלוח המודעות מודעה מנקרת עיניים מרצדת מולו. "תחפושות לילדים". נו נו. ילדים צריכים להתחפש למשהו. מרדכי היהודי, או ספר תורה. אסתר המלכה או כלה. שיהיה.

רגע, מה זאת התחפושות הזו עם השמלה השחורה והפסים מזהב? הרב עובדיה? נו באמת. צריך לעורר על זה. זה מה שילדים רוצים ל"שאוף" שיהיו גדולים? הרב עובדיה? זאת ה"השקופה" עליה חינכנו במשך שנים? מחר צריך לדבר עם התלמידים. בחיידר שלנו לא תהיינה פשרות. אצלנו זה פך השמן הטהור.

ילדים אצלנו צריכים לשאוף להתחנך רק בדרך התיירה המסורה לנו מדור לדור. אם הם מתעקשים להישאר קצת עם ה"פרענקיות" שלהם, שילכו לפי הרב בנציון... אבל הרב עובדיה??

שניה, תזכירו לי, מה הייתה המשפחה של הרב בנציון? טוב לא משנה.

* * *

"תלמידים יקרים, תדעו לכם שזו חוצפה של ממש ממדרגה ראשונה. מי שהלך וסיפר מה שקרה כאן בחיידר לכלי תקשורת שלא קשורים להשקפה שלנו. ככה להגיד שאני אמרתי שאסור להתחפש לרב עובדיה? השתגעתם? אתם יודעים מה אמא שלי תעשה לי אם היא תשמע את זה? מי שפרסם את זה, גם אם הוא ילך בערב יום כיפור קטן לקבר של הרב שך, ויתפלל, לא בטוח שהנהלת החיידר תסלח לו על חילול השם. בברכה, המנהל".

הטור המלא יפורסם מחר בעיתון יום ליום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר