נדחתה ההצעה לא לגבות שכר לימוד מההורים ללא היתר ועדת החינוך

ועדת שרים לחקיקה בחרה שלא לתמוך בהצעת החוק של ח"כ יוסי יונה שנועדה להבטיח כי לא יאושרו תשלומי הורים במערכת החינוך ללא היתר. באיגוד הת"תים מברכים על דחיית הצעת החוק (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ילדים חרדים, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ועדת שרים לחקיקה בחרה היום (ראשון) שלא לתמוך בהצעת החוק של ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) שנועדה להבטיח כי לא יאושרו תשלומי הורים במערכת החינוך ללא היתר של ועדת החינוך של הכנסת.

גביית היתר הקיימת במערכת החינוך נעשית בצורה לא מבוקרת, משיתה על ההורים נטל כלכלי כבד ובפועל יוצרת פערים משמעותיים בשוויון ההזדמנויות בחינוך.

הצעת החוק של יונה ביקשה שלא לאפשר גביית שכר לימוד מהורים גם במוסדות הפטור והמוכשר שבהם התקצוב הינו חלקי בלבד, בעקבות כך התגייסו באיגוד הישיבות והת"תים ופעלו בשיתוף פעולה עם השרים והח"כים החרדים לטרפד את החוק ולפעול להסרת ההצעה מעל הפרק.

באיגוד הישיבות פעלו יחד עם השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וסגן השר מאיר פרוש במאבק משותף שצלח לבסוף להפלת הצעת חוק פיקוח תשלומי הורים באופן שלא היה ניתן לגבות כלל שכר לימוד במוסדות החרדים המתוקצבים באופן חלקי בלבד.

באיגוד הת"תים מסבירים כי לא ייתכן ששכר לימוד במוסדות שאינם מתוקצבים באופן מלא יפול בין הכיסאות. "אם המדינה לא משלמת וההורים לא ישלמו אז מי יממן את הלימודים? לכן פעלנו בנחרצות נגד החוק", הם מסבירים.

ח"כ יונה הגיב כי "אחת הפיקציות הגדולות בישראל היא חוק חינוך חינם. בנוסף לקיצוץ ארוך השנים בתקציבי המדינה לחינוך, משרד החינוך מאפשר גביית תשלומים בלתי מבוקרת. לא ייתכן כי מידי שנה ייאלצו הורים לשלם עוד ועוד כספים מבלי שתהיה על כך שום בקרה. אני מצר על כך שהקואליציה בחרה שלא לתמוך בהצעת החוק שלי, אך זה לא ימנע ממני להמשיך להיאבק על חינוך ציבורי חזק, איכותי ושוויוני לכל".

ח"כ יוסי יונה מוסיף ואומר ל"כיכר השבת" כי "הצעת החוק אינה באה למנוע גביית תשלומי הורים אלא לקבל את אישורה של ועדת החינוך של הכנסת לתשלומי הורים שאינם כלולים בהיתר של משרד החינוך שאותו הוא מביא לאישור של וועדת החינוך לפני תחילת שנת הלימודים.

"שנית, באשר לבתי ספר חרדים שאינם מתוקצבים באופן מלא, החוק קורא לאישור של ועדת החינוך רק לתשלומי הורים שהם מעבר לסכומים המבטיחים להם תקצוב מלא. כלומר, החוק אינו בא למנוע השלמה של תקצוב מלא של בתי הסםר החרדיים ממקורות שאינם ממשלתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר