פרסום ראשון • המלחמה על רמות

רבני רמות: "אם לא יבוטלו שני המינהלים - נחרים את הבחירות"

לקראת הבחירות למינהל הקהילתי ברמות, החליטו רבני השכונה לדרוש את ביטול המינהל החרדי והחילוני ולהקים מינהל אחד, זאת בשל טענות על אפלייה, ובאם לא יחרימו את הבחירות (חרדים)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
אסיפת הרבנים (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון • המלחמה על רמות: בראש חודש סיוון, צפוים להערך בחירות בכמה מינהלים קהילתיים בירושלים, ובהם גם בשכונת רמות, אלא שרבני השכונה החליטו לצאת למלחמה נגד המינהל החילוני בשכונה, לאחר שנים שבהם הציבור החרדי ברמות מקופח.

קצת רקע: בסבב הקודם של הבחירות למינהלים הקהילתיים, התחוללה סערה גדולה סביב שכונת רמות, כשהמינהל הוותיק הינו חילוני, אך החרדים הספיקו להפוך לרוב בשכונה ודרשו להתמודד בבחירות ולקחת את השליטה. לאחר סערה שנמשכה כמה חודשים, הגיעו להסכמות על הקמת שני מינהלים ברמות, האחד חילוני והאחר לתושבים החרדים.

אלא שבכך לא בא השקט לשכונה, והחרדים טענו פעם אחר פעם, כי למעשה ישנה אפליה חמורה נגדם וכי הם לא מקבלים תקציבים בהתאם לגודלם האמיתי באוכלוסיה ובנוסף מבני הציבור והמתנ"סים נמצאים בשליטת המתנ"ס החילוני והם אינם יכולים להשתמש בהם.

כעת לקראת הבחירות החדשות, התכנסו רבני שכונת רמות, והחליטו כי הם אינם מוכנים יותר להסדר של שני מינהלים, והם דורשים לבטל את המינהל החרדי ולהתמודד למינהל אחד, כשלדבריהם מובטח לחרדים רוב.

מכתב הרבנים

"כיכר השבת", חושף בפרסום ראשון את החלטות אסיפת הרבנים עליהם חתומים כל רבני השכונה מכלל החוגים והעדות:

באסיפת רבנים שהתקיימה הערב בנוכחות רבני שכונת רמות בעניין הבחירות למינהל הקהילתי בשכונה לאחר דיון בכל הפרטים עלו המסקנות הבאות:

א. מכיוון שלפני כשלוש שנים התקבלה החלטה בעירייה כי בשכונת רמות יונהגו לניסיון שני מינהלים קהילתיים.

ב. כמו"כ הוחלט בשעתו שמלבד השירותים שהמינהל החרדי ייתן לציבור, בכוחו יהיה לתקן עוולות שנמנעו מהציבור במשך השנים, הן מבחינת הקצאות למבנים ולמוסדות חינוך ודת הנמצאים במצוקה נוראה והן מבחינת שאר השירותים הנדרשים לציבור.

ג. לאור הפרטים שידענו וששמענו, המציאות בשטח הוכיחה כי ההסכם לא כובד וכל העוולות שהיו נותרו כבקדמא דנא.

ד. לכן אנו מודיעים את דעתנו בזה, כי איננו מסכימים בשום פנים ואופן להמשך המצב של שני מינהלים, הפוגע ומקפח את הציבור החרדי תושבי רמות, המהווים את הרוב המכריע של תושבי השכונה.

ה. ומשכך אנו עומדים על כך כי לתושבי רמות תינתן הזכות לבחור את הנציגים למינהל אחד בלבד, כפי שניתן ליתר תושבי שכונות ירושלים עיה"ק.

ו. כמו כן, באם יוחלט על ידי העירייה לשלול מהתושבים זכות זו אנו מצידנו מורים לתושבי רמות החרדים שלא לשתף פעולה עם כל סוג אחר של בחירות והיות ולדעתנו המינהל הקהילתי במתכונתו הנוכחית, אינו מאפשר לתת שירות הולם לציבור ומהווה כסות עיניים בלבד, לא נסכים עם המשך המצב הנוכחי.

ז. היות וההחלטה התקבלה במעמד כלל רבני רמות מובן כי אין זכות ורשות למאן דהו לקבל החלטה אחרת שלא תהיה מקובלת על כלל רבני השכונה דנן.

ח. בד בבד עם כל האמור, אנו מגלים דעתנו לכל מאן דבעי כי אין לנו שום כוונה ורצון להתערב ולפגוע באורח החיים של תושבי רמות שאינם חרדים ומשכך ברור ומובן כי הללו ימשיכו לנהל את צרכיהם באופן עצמאי בלי שזכויותיהם יפגעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר