פוליטיקה בכנס 'בני הישיבות'

גפני עוקץ את 'הפלג': גם מרדכי היהודי היה רצוי רק לרוב אחיו

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הביע סיפוק מהחלטת בג"ץ נגד מתווה הגז בכך שזה יגרום לציבור החילוני להילחם בבג"ץ. על 'הפלג הירושלמי': "גם מרדכי היהודי היה רצוי רק לרוב אחיו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם; תמונה ראשית: יעקב נחומי, פלאש 90)

יו''ר ועדת הכספים ח''כ משה גפני תוקף בחריפות את התערבות בג"ץ הן בסוגיית המקוואות והן בעניין הסכם הגז, זאת במהלך נאומו אמש (ראשון) בכנס 'בני הישיבות'.

גפני הבהיר כי החוק עוקף בג"ץ אותו הוא יזם עבר בכנסת בקריאה טרומית ויקבע כעת כי הכל ייקבע על פי השולחן ערוך על פי הוראות הרבנות הראשית כשהכוונה הינה נגד הרפורמים.

בשלב זה עבר גפני למתקפה חריפה על התערבות בגץ ואמר": "אנחנו יושבים ומתווכחים כן רפורמים ולא רפורמים, בית המשפט פסק או לא פסק. עוד לא נגמר הוויכוח, מגיע בית המשפט העליון ומכניס פליק לליכוד, אבל לא רק לליכוד, ומתערב בדבר הכי פשוט שאסור לו להתערב".

"אני לא מביע את דעתי על מתווה הגז, יכול להיות שהיה צריך לשנות אותו", הוסיף גפני. "לפי דעתי הגענו לנקודה שבה כבר החילונים ילחמו עכשיו נגד בית המשפט העליון. באיזו זכות מתערב בית המשפט בנושאים לא לו? פשוט הפכנו להיות מדינה שבית המשפט מנהל אותה. לא בדברים מצפוניים או ערכיים".

גפני ציין כי "עד עכשיו זה היה רק בנושאים דתיים, אך הקדוש ברוך הוא שם להם את השכל הזה שיתערבו עכשיו בניהול המדינה, ומכאן תתחיל המציאות הזאת שהרבה כבר מבינים אותנו לגבי בית המשפט, אני שומע כבר קולות אצל ראש הממשלה וכמובן אצל שרים רבים, שאומרים שצריך לשנות את החוק על סמכות בית המשפט".

"מה שהם עשו היום הוא מעשה שלא יעשה, ואני לא מביע את דעתי על מתווה הגז", חזר גפני.

בסיום דבריו התייחס גפני לפלג הירושלמי והסביר כי גם מרדכי היהודי אשר פעל למען היהדות והאידשקייט היה רצוי רק לרוב אחיו ולא לכולם וכי גם הוא סבל מהתנגדות פנימית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר