סערת החייל היורה

מכה לתביעה: הלוחם שחיסל את המחבל יישאר במעצר פתוח

בית הדין הצבאי דחה דרישת התביעה הצבאית להשיב את הלוחם שחיסל את המחבל בחברון למעצר מלא, זאת מאחר ולא ניתן להפריך את גרסת הלוחם. החייל מוקדם יותר: "הייתי נסער" (חדשות,ארץ)

החייל בבית הדיון, היום (צילום: פלאש 90)

בית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב דחה הערב (שלישי) את ערעור התביעה הצבאית שדרשה להשיב את הלוחם שחיסל את המחבל בחברון למעצר מלא.

בהחלטה קבע השופט תא"ל דורון פיילס כי לא ניתן להפריך את גרסת הלוחם ולכן החייל יישאר במעצר פתוח במחנה נחשונים עד יום חמישי, אז יתקיים דיון בערעור נוסף.

החייל מגיע לדיון, היום (צילום: ליאור פז - ynet)

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של החייל, הציג עורך דינו של הלוחם את גרסתו: "ידיי היו מגואלות בדם חברי הפצוע. הייתי נסער. בשבריר שנייה החלטתי לירות. אתם חוקרי מצ"ח פה במשרד ולא בשטח, שם יכולים לירות עליכם ולזרוק עליכם בקבוקי תבערה". הסביר החייל והוסיף "אם הייתי יורה ליד או למרכז הגוף אז חגורת הנפץ הייתה מופעלת. המעיל היה מנופח כאילו היה לו משהו מתחת".

(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

החייל הבהיר כי זו הפעם הראשונה שנקלע לזירת פיגוע והסביר כי "אני לא רגיל להגיע לזירה ולירות במחבל. אני לא רגיל לראות מחבלים מתים. זה שחיילים אחרים נראו שאננים זה כי הם חשבו שהמחבלים כבר היו מתים. אם הייתה עליו חגורת נפץ והוא היה מתפוצץ? אותנו לימדו שאם יש ספק אין ספק".

סרטון החיסול שעורר את הסערה (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

מנגד, התובע הצבאי טען כי "התנהגותו סמוך לאירוע מהווה סוג של הודאה. הוא אמר שחשש שהמחבל יפגע בעדלאידע במקום, אף שלא התקיימה באותו זמן ובאותו מקום. הוא אמר ששמע רק פעם אחת אמירות בזירה על חשש למטען. דקה וחצי בין האמירות הללו ועד לירי הקטלני, זה הרבה זמן באופן יחסי. אלמנט המיידיות משמעותי כשיש חשש ממטען".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר