צילום וסערה

בני ברק סוערת: צילומי סרט ברחובות העיר - באישור העירייה

יוני אינדורסקי, בוגר ישיבת פוניבז', מצלם ברחובות בני ברק את סרטו החדש - 'דרייבר' ומעורר סערה. העסקנים והרבנים מוחים, התושבים חוששים לחינוך ילדיהם ובעירייה לא יכולים למנוע זאת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
צילומי הסרט ברמת אלחנן (באדיבות המצלם)

בימים אלו מצלם האמן והיוצר יונתן (יוני) אינדורסקי, בוגר ישיבת פוניבז' ומי שמוכר לציבור בעיקר בעקבות הסידרה הייחודית "שטיסל", את סרטו החדש "דרייבר" על חיי המגזר החרדי.

בסרט החדש המצולם בימים אלו ברחובות בני ברק מתאר אינדורסקי את הלך חייו של דרייבר חרדי המתחבר ללקוחותיו השנוררים איש איש וסיפורו האישי ומצוקותיו.

אלא שמתברר כי צילומי הסרט ברחבי עיר התורה והחסידות רחוקים מלעבור בשקט. התמקדות זירת הצילומים בימים אלו בתוככי שכונת רמת אלחנן גוררת אחריה כעס וזעם מאת הרבנים והמחנכים הטוענים כי מדובר בתופעה שעלולה לדרדר את הילדים והנוער.

אינדורסקי שמצלם יחד עם צוות נרחב של תסריטאים, במאים, צלמים, עוזרי תאורה ומפיקים תופס את תשומת הלב של רבים מתושבי השכונה שאינם רגילים לחזות בתופעות מעין אלו הנחשבות מבחינתם להזויות ומשונות ואולי אף קלוקלות.

בשבוע שעבר ניסו כמה מהתושבים למחות בעדם בטענה שחוסמים שטחים נרחבים מהמדרכות ומציבים מחסומים אולם עד מהרה נאמר להם כי הכל נעשה באישור הגורמים המוסמכים ועל פי חוק.

כעת עולה המחאה דרגה כאשר מספר מחנכים ועסקנים פנו לחברי מועצה בדרישה למנוע את הצילומים זאת בטענה כי מדובר בנזק חינוכי לנוער ובחשש לדרדור רוחני של צעירי הצאן.

"עומד צוות הפקה חילוני ומצלם באמצע בני ברק, כביכול באישור, כאשר ילדי העיר מתאספים סביבים ולומדים מהם וממעשיהם. איזו דוגמא חינוכית זה נותן לילדים שלנו?", תוהים הגורמים החינוכיים.

לדבריהם: "כעת אלו ימי בין הזמנים, במקום שהילדים ובחורי הישיבות ישבו וילמדו בבית המדרש כולם מתאספים סביב כמה ריקים ופוחזים ועוד לומדים חלילה להעריץ אותם. תופעות שלא רצינו שהילדים שלנו יידעו וישמעו אליהם כמו סרטים וסדרות, מצולמות כעת בפרהסיה ברחובה של עיר בגאווה גדולה. האם אנו רוצים שאלו יהיהו גיבורי התרבות של הנוער החרדי? שאלו יהיו ה'סלבס' רח"ל?".

"מילא בניו יורק ובלוס אנג'לס מקובל לחסום אזורים לצילומי סרטים אבל שזה יגיע לבני ברק, לתוככי עיר הקודש? לאן עוד ניתן להידרדר?", הם תוהים בכאב.

"החוצפה הגדולה הינה הטענה שזה נעשה באישור. באישור של מי? אנו קוראים לעירייה שלא לאפשר את המחזה המביש הזה המתחולל לבושתינו ברחובה של עיר ויפה שעה אחת קודם". אומרים העסקנים בכאב.

יצויין כי גורמים בעירייה מבהירים כי מדובר במרחב ציבורי ואין אפשרות למנוע את הצילומים. "כל אחד יכול לעשות ברחוב כבשלו וזה לא עניין שלנו", טוענים הגורמים בתגובה.

תגובת מפיקי הסרט לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר